Skocz do zawartości

Władcy Imperium


Elvis

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mam problem :crying: :crying: :crying: :crying:

 

Jak zrobić że jak nacisne "space" to żeby mi wykonał cios naprzykład patry wleko to robi cios w lewo patrzy w góre to w góre robi cios ( to jest gra rpg) "Władca imperium"

Moja propozycja jest taka:

 

W "create" utwórz zmienną np. kierunek = "right"

 

Do każdej akcji związanej z przemieszczaniem bohatera dopisz kod, który zmienia zmienną kierunek

w "Left" daj: kierunek = "left"

w "Right" daj: kierunek = "right"

w "Up" daj: kierunek = "up"

w "Down" daj: kierunek = "down"

 

Potem w akcji klawisza odpowiadającego za cios sprawdzaj zmienną kierunek:

 

if (kierunek = "left")

{

sprite_index = animacja_ataku_lewo

// reszta kodu

}

 

if (kierunek = "right")

{

sprite_index = animacja_ataku_prawo

// reszta kodu

}

 

i tak samo dla up i down.

 

Na koniec daj w "Animation End" znowu sprawdzanie kierunku i ustawianie sprite'u z atakującego na stojący w odpowiednim kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ok sorry, że powracam do tego tematu ale niechce pisać nowego tematu.

Otóż jutro zamieszcze Nowe Demo Władcy Imperium ale zupełnie nowe wszystko będzie nowe

 

Dozobaczenia Jutro

 

Pozdrawiam

 

Elvis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić że jak nacisne "space" to żeby mi wykonał cios(to jest ta gra którą założyłęm na"ogulnie na temat tworzenia gier" ona nazywa się "Władca imperium") naprzykład patry wleko to robi cios w lewo patrzy w góre to w góre robi cios ( to jest gra rpg) "Władca imperium"

 

W "create" utwórz zmienną np. kierunek = "right"

 

Do każdej akcji związanej z przemieszczaniem bohatera dopisz kod, który zmienia zmienną kierunek

w "Left" daj: kierunek = "left"

w "Right" daj: kierunek = "right"

w "Up" daj: kierunek = "up"

w "Down" daj: kierunek = "down"

 

Potem w akcji klawisza odpowiadającego za cios sprawdzaj zmienną kierunek:

 

if (kierunek = "left")

{

sprite_index = animacja_ataku_lewo

// reszta kodu

}

 

if (kierunek = "right")

{

sprite_index = animacja_ataku_prawo

// reszta kodu

}

To nie lepiej już tylkow sprite_index się bawić? <_<

if (sprite_index=left)

{

sprite_index=animacja_ataku_lewego

}

Tak będzie łatwiej :) Narazie na 3 gwiazdki zasługuje, ale poczekam :] .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...