andrzej1_1 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 mam zmienną punkty step-code: if (punkty>=2) { room_goto_next(); } wyskakuje błąd: ERROR in action number 1 of Step Event for object object1: Error in code at line 1: if (punkty>=2) { at position 5: Unknown variable punkty Co źle zrobiłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 A jak sądzisz, co może oznaczać: at position 5: Unknown variable punkty ? GM nie widzi tej zmiennej bo to jest pewnie zmienna lokalna a ty jej użyłeś dalej. Ludzie myślcie trochę! p.s Dział też wylosowałeś? -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Dwie opcje: 1)Nie zaadresowałeś zmiennej poprawnie. Ta zmienna jest w tym samym obiekcie, który ma ten kod? 2)Nie zadeklarowałeś zmiennej wcześniej i albo musisz to zrobić w create (Punkty = 0), albo zaznaczyć w game settings "Treat undeclared variables as 0". Poza tym to nie jest dział na pytanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Tak powinno wyglądać: W Evencie Step: if punkty>=2 { room_goto_next(); } I dodaj w Evencie Create: Code: Punkty=0 Przykład: https://gmclan.org/up1717.html (Nazwa:"Punkty") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 A najlepiej zrobić zmienną jako global., gdyż działa ona we wszystkich roomach, z tą samą wartością co w poprzednim roomie (bo jest globalna) i bez żadnych ceregieli dostępna dla wszystkich zainteresowanych obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Doda się te Eventy w gracza to wcale global nie będzie potrzebny ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Doda się te Eventy w gracza to wcale global nie będzie potrzebny ;) A jak potem przeniesiesz te dane do następnego rooma? Na kartce zapiszesz i potem przepiszesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Poza tym jest domyślna globalna zmienna "score" i można jej używać skoro i tak już tam jest. Są nawet różne związane z nią klocki, póki sie nie wychodzi poza poziom początkującego, bardzo przydatne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Chyba jak jest Event Create to zmienna Punkty ustawi się na 0 a score można zrobić tak : Obj_gracz / Collision(Obj_punkty) / Skrypt w Evencie Collision: with (other) instance_destroy() score+=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się