Tanner Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 Jak moge zrobić tak, żeby po naciśnięciu strzałki np. w prawo bohater gry szedł tylko krok a nie żeby sie nie zatrzymywał i szedł do końca planszy, tylko żeby przeszedł 1 krok i sie zatrzymał. Szukałem podobnego tematu i raczej nie było. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 Zobacz puntk 15 - możesz na nim się wzorować =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 14 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 No tak ale jak to zrobiłem to postać mi przeskakiwała o 24 piksele do przodu i nadal szła. Ja chce żeby sie wkońcu zatrzymała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 zamiast eventu keyboard left użyj key press left powinno być gut :) do jakiej to ma być gry ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 14 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 Jeszcze nie wiem jak ją nazwę. Dobra spadam na jasia fasole :D Dopisał po 5 minutach. Kurr... przegapiłem, a tak czekałem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 14 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 Ej, wybrałem to key press left i key press right i jak włanczam grę to mi pisze "Error 31". Czemu?? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 a gra platformowa czy rpg ?? ruch poruszania po kratkach: step hero: switch (keyboard_key) { case vk_up: if entered { yy -= 32; entered = false; } break; case vk_down: if entered { yy += 32; entered = false; } break; case vk_left: if entered { xx -= 32; entered = false; } break; case vk_right: if entered { xx += 32; entered = false; } break; } if place_free(xx,yy) { if mp_linear_step(xx,yy,4,false) { entered = true; if (!keyboard_check(vk_up) && !keyboard_check(vk_down) && !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_right)) { } } } else { xx = x; yy = y; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 14 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 Platformowa. A co mam zrobić z tym kodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Platformowa. A co mam zrobić z tym kodem? Najlepiej to go użyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Ale ten kod do platformówki to niezbyt :/ . https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 - punkt 12. Kod dajesz w klocek Execute A Piece Of Code. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Wejdź na strone tę stronę i poszukaj przykładu platformówki i będziesz wszystko wiedział :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Ja może ten punkt FAQ wkleję dla ułatwienia: 12. Jak zrobić grawitację w grze platformowej? Najpierw tworzymy obiekt blok, po którym będzie chodził bohater. Należy pamiętać, że blok ma być solid. Następnie robimy obiekt hero, któremu w "step" wklejamy kod: kod: if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} Przy kolizji z blokiem: kod: move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Przy naciśnięciu klawisza w prawo: kod: if place_free(x+4,y) {x+=4} Przy naciśnięciu klawisza w lewo: kod: if place_free(x-4,y) {x-=4} Przy naciśnięciu klawisza w górę (skakanie): kod: if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 A przy tych "x" i "y" to ma wstawić współrzędne czy to tak zostawić jak jest?? Bo ja to jestem zielony troszeczke w tych sprawach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Masz wkleić (przepisać) to co ci napisał dziadek nic nie zmieniając :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 No! Teraz to git :D Tylko troche za małe te kroki daje, jak sie to zmienia ? I sory za te upierdliwe pytania wiem że to dla was kłopot bo wy takie żeczy robicie z "palcem w dupie" za przeproszeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Ale znowu jak sie strzałke przytrzyma to nie da sie tak płynnie iść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 No! Teraz to git :D Tylko troche za małe te kroki daje, jak sie to zmienia ? I sory za te upierdliwe pytania wiem że to dla was kłopot bo wy takie żeczy robicie z "palcem w dupie" za przeproszeniem. No ba :D. Zmień 4 (przy x) na coś większego. Ale znowu jak sie strzałke przytrzyma to nie da sie tak płynnie iść. Daj to w event left key. (Nie pressed). ew. Sprite może wpadać w podłogę, więc daj mu maskę. Ale pierwsza opcja powinna pomóc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Ale znowu jak wezme Keyboard-->Left albo Keyboard-->Right i jak przytrzymam strzałke to ten gostek sie normalnie przesuwa po planszy bez kroków :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Key Pressed -> to tak jak jest Key Released -> vspeed = 0 Powinno działać, ale nie jestem pewny bo nie sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 aha ty dajesz sprite ludzika a my dajemy kod na zrobienie mu animacji krokow? Moze kawy bo chyba snisz troche jakos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Ale znowu jak wezme Keyboard-->Left albo Keyboard-->Right i jak przytrzymam strzałke to ten gostek sie normalnie przesuwa po planszy bez kroków :( A zrobiłeś mu animację poruszania? :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 A zrobiłeś mu animację poruszania? :mellow: Myślę, że mu chodzi o taki bardziej skokowy ruch, a nie animację. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Ale ja MAM animacje tylko że chce żeby on sie poruszał normalnie a u mnie to jakoś tak sztywno. A ta wogóle to możesz zrobić tej kawki jak już tak chcesz.. A tak wogóle to umieta zrobić żeby on stawiał kroki jakbym nie miał animcji?? Bo animacja jest akurat taka, że ta postać se idzie ale mi chodzi oto żebym mógł przytrzymać strzałke i on szedł normalnie a nie tak jakoś dziwnie szedł bez kroków :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Jaciępierdykam. Masz tu taki mini przykład: https://gmclan.org/up1072_11_idzie_stoi.html. Takim najprostszym sposobem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 16 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 No teraz to chyba coś powoli łape jak popatrzałem na twój przykład. Ale na początku jakiś błąd wyskakiwał No! Teraz to już coraz bardziej załapuje, dzięki chłopaka widze, że można na was liczyć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tanner Opublikowano 16 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Tonie jest wcale takie trudne mam link do tego bo załapałem o co w tym chodzi. Zrobiłem tą gre tak na próbe i chodzi :D A mam jeszcze jedno pytanie. Można to jeszcze jakoś zrobić zamiast tych scryptów za pomocą tych klocków czy nie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się