Skocz do zawartości

Akcja dla kilku obiektów


Rekomendowane odpowiedzi

albo tak:

if position_meeting(x-32,y,obj_las||obj_las2||obj_las3)
{ jakaś akcja }

owiele prościej :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podałem mu kod tylko do tych trzech obiektów, a jasne, że jeśli ich będzie więcej to parentsy będą lepsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy: jeśli chcesz aby tylko WYKRYŁO to wystarczy dać collision_line(0,640,1,obj_las,1)

ale jeśli chcesz aby ZWRÓCIŁO ci pozycję to możesz zrobić tak

mojx = 0;
mojy = 0;
for (i =0; i <= 640; i += 1)
{
if (place_meeting(i,wartosc_y,obj_las))
{
mojx = i;
mojy = wartosc_y;
}
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

y_const=10 // opcjonalna wartość stałego położenia y obiektu
global.in_area_numb=0
n=instance_number(obj_las)
numb=0
repeat(n)
{
a=instance_find(obj_las,numb)
if(a.y=y_const)global.in_area_numb+=1
numb+=1
}

// global.in_area_numb - liczba obiektów obj_las mających y równe ustalone_y
// n - liczba obiektów obj_las

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@matthew, twój kod będzie zwalniał grę. mój kod oblicza ile jest obiektów obj_las mających y równe ustalone_y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...