Micanser Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Hejka, mam problem. Mam taki kod if position_meeting(x-32,y,obj_las) { jakaś akcja } . Mam obkiekty obj_las, obj_las2 i obj_las3, czy można jakoś wpisać w miejsce gdzie teraz znajduje się obj_las, te trzy obiekty, aby nie pisac 3 razy tego samego skryptu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Użyj parentów. Jako parenta ustawiasz obj_las dla innych. Później sprawdzasz tylko warunki dla obj_las. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 albo tak: if position_meeting(x-32,y,obj_las||obj_las2||obj_las3) { jakaś akcja } owiele prościej :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 To sobie pisz dla 50 obiektów kilkanaście razy to samo jak Ci się chce ^w^! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Wielkie dzęki :thumbsup: Sam popróbuje jak mi będzie łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 ja podałem mu kod tylko do tych trzech obiektów, a jasne, że jeśli ich będzie więcej to parentsy będą lepsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Mam jeszcze jeden problem z kodem if position_meeting(x-32,y,obj_las) jak zrobić żeby zamiast sprawdzać czy coś znajduje się w punkcie (x-32,y) sprawdzić czy obiekt znajduje się na lini od 0 do 640 na osi x i y? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Zależy: jeśli chcesz aby tylko WYKRYŁO to wystarczy dać collision_line(0,640,1,obj_las,1) ale jeśli chcesz aby ZWRÓCIŁO ci pozycję to możesz zrobić tak mojx = 0; mojy = 0; for (i =0; i <= 640; i += 1) { if (place_meeting(i,wartosc_y,obj_las)) { mojx = i; mojy = wartosc_y; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Nie o to mi chodziło, za pomocą position_meeting sprawdza czy jakiś obiekt jest na jakiejś pozycji, a ja chce żeby sprawdzał czy obiekt jest na każdym możliwym x i ustalonym y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 y_const=10 // opcjonalna wartość stałego położenia y obiektu global.in_area_numb=0 n=instance_number(obj_las) numb=0 repeat(n) { a=instance_find(obj_las,numb) if(a.y=y_const)global.in_area_numb+=1 numb+=1 } // global.in_area_numb - liczba obiektów obj_las mających y równe ustalone_y // n - liczba obiektów obj_las Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 @Up: Eee... Co? @Micanser: Ok to spróbuj tego for (i=0;i<=640;i+=1) { if (position_meeting(i,ustalone_y,obj_las)) // jakies akcje } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 @matthew, twój kod będzie zwalniał grę. mój kod oblicza ile jest obiektów obj_las mających y równe ustalone_y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 instance_place(x,y,obj), albo instance_position(x,y,obj). Miło było by jednak gdybyś powiedział co chcesz uzyskać :3 PsichiX, używaj tagów code. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się