Skocz do zawartości

Gra typu Yu-gi-oh online2


Kamil_Wit

Rekomendowane odpowiedzi

Chce zrobić gre typu Yu-gi-oh online2 ale nie wiem jak zrobić kilka rzeczy. Jeszli znasz przykłady jakisz tcg w game makerze to daj linka(ale przykład nie w exe).Otóz mam kilka problemów i zrobiłem ten topic aby zamieszcić je tu i licze na rozwiazanie problemu.Nie wiem czy grał ktoś w YGO online 2 wiec w najbliższym czasie zrobie kilka screenshots i umieszcze w sieci......

Nie wiem jak zrobić taki duel w YGO online2 że P1 widzi siebie na dole, a P2 też. Nie wiem jak zrobić że gdy jest tura P1 draw phase to dobiera losowa karte(widziałem przykład jakiś ale tam wszystko było w 1 sprite jakies 43 karty od2-A + karta?)Dany potwór ma dany atak da się wywołacz skryptem cos w rodzaju kolizji aby zatakował potwora przeciwnika (jeśli go nie ma to traci życie, początkowe życie to8000LP)

Jak przerobić przykład darkmage inventory na inventory z kartami i np.przycisk ABC robi że karty układają się według alfabetu.Albo jak sie kliknie zielony przycisk to pokazuje danego playera spells.Jak zrobić aby kiedy player przeciagnie karty z swoich "które ma" do decka, i skonczyl deck klika przycisk save deck to kiedy znowu

wyjdzie z edit decka to ma now tamten deck...I kiedy wyłaczy gre znowu się zaloguje aby miał tamte karty,(które wczesniej układał) jako ten deck który jest w duelu.Do online game korzystam z przykładu DarkMage i już jest wbudowana database na stronie www.freesql.org...

Jak przerobić trade z przykładu DarkMage na taki który widzi po prawej stronie Swoje karty które ma i gdy przeciagnie to P2 widzi to karte itd...Nie dodam screnów bo nie mam najnowszej gry(przekonałem się o tym jak chciałem zrobić screna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze stworzeniem TCG Online jest taki kłopot że musisz najpierw... mieć TCG, lub kupić licencję. W pierwszym przypadku trzeba obmyśleć całą mechanikę, karty, odpowiednio je zrównoważyć a w drugim kupę forsy. :]

 

hmm TCG mam yugioh online2 (grałem) tyle że napisałem że nie moge dać scren beacuse nie mam najnowszej

wersji gry.Kupić licencje nie dzięki wole zrobić gre from fans to fans ONLY.

Wybrałem 1 opcje tylko że mam problemy xd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm TCG mam yugioh online2 (grałem) tyle że napisałem że nie moge dać scren beacuse nie mam najnowszej

wersji gry.Kupić licencje nie dzięki wole zrobić gre from fans to fans ONLY.

Wybrałem 1 opcje tylko że mam problemy xd.

 

No i co z tego że nie masz najnowszej wersji gry, chyba nie zmienili interfejsu gry z dnia na dzień? :>

 

No dobra, załóżmy że już robisz tego Jugiłoha. Musisz teraz opracować sposób, w jaki będą przechowywane karty, i zrobić engine który by je interpretował. Żadna sztuka zrobić takiego Wizarda (do M:tg), wysyłanie odbieranie pozycji kart, baza danych kart, serwer (ale może się obyć bez niego) i tyle, ale wtedy gracze sami muszą dbać o reguły gry i nikt im nie powie, że Black Lotus daje trzy many jednego koloru, a nie trzech wybranych kolorów, jak niektórzy zwykli go interpretować :].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego że nie masz najnowszej wersji gry, chyba nie zmienili interfejsu gry z dnia na dzień? :>

 

No dobra, załóżmy że już robisz tego Jugiłoha. Musisz teraz opracować sposób, w jaki będą przechowywane karty, i zrobić engine który by je interpretował. Żadna sztuka zrobić takiego Wizarda (do M:tg), wysyłanie odbieranie pozycji kart, baza danych kart, serwer (ale może się obyć bez niego) i tyle, ale wtedy gracze sami muszą dbać o reguły gry i nikt im nie powie, że Black Lotus daje trzy many jednego koloru, a nie trzech wybranych kolorów, jak niektórzy zwykli go interpretować :].

 

 

To z tego że nie mam najnowszej wersji gry ,że gdy wchodze do gry pisze (nie dokładnie) sory ale nie masz najnowszej wersji, i nie możesz grać online, klikasz ok gra się wyłacza.Grałem w nią ponad 100H.

Nie Jugiłoha tylko yugioh...żadna sztuka to byś mi pomógł założyłem ten temat żebyscie starali mi pomóc a nie posty typu: "e to żadna sztuka" albo "zapomnij nie pomoge ci" wkoncu to forum istnieje aby pomagać graczom.

Magica też znam grałem kiedyś....Wiec postarajcie się przeczytac moje problemy z gra i mi pomóc a nie pisac bzdury typu "zapomnij" to po co wogóle ta osoba pisała posta??? Znacie jakies fajne przykłady TCg dajcie linka

pomózcie a nie piście byle co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie jakies fajne przykłady TCg dajcie linka

pomózcie a nie piście byle co.

 

O to chodzi że te byle co są rzeczami ważnymi. TCG jest zbyt rozbudowanym tematem żeby całość pomieścić w jednym przykładzie. A jak już ktoś zrobi to raczej tego tak po prostu nie opublikuje, bo by mu się nie opłacało (zrobi ktoś na jego silniku płatną, popularną grę a on dupa dostanie). Na razie pomyśl o tym, w jaki sposób samemu zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi że te byle co są rzeczami ważnymi. TCG jest zbyt rozbudowanym tematem żeby całość pomieścić w jednym przykładzie. A jak już ktoś zrobi to raczej tego tak po prostu nie opublikuje, bo by mu się nie opłacało (zrobi ktoś na jego silniku płatną, popularną grę a on dupa dostanie). Na razie pomyśl o tym, w jaki sposób samemu zrobić.

 

ok wiem o co ci chodzi ale taki tamat może się bardzo przydać ludziom którzy chcą zrobić TCG.

Nie chce aby ktoś od razu robił dla mnie 1 przykład i rozwiazał moje problemy :jezor: .Jak cos z tego umiesz zrobić to podziel się przynajmniej z tym co chcesz :thumbsup: Myslałem jak to sam zrobić ale mam kilka problemów przy tym jak bardzo dużo tam problemów może być xd.Musze się nauczyć 3D o czym nie wspomniałem.I inne rzeczy.... Lecz nie wszystko umiem nigdy nie robiłem TCG a chciałbym może gdyby każdy rozwiazał 1 problem to odrazu możemy napisać tutorial jak zrobić TCG.Albo pózniej przypiac temat bo sadze że gra TCG to bardzo fajna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ja nie mam żadnego przykładu ale mogę ci trochę pomóc.

żeby zrobić taką grę potrzebujesz użyć tabel do:

1.kart w tali

2.kart graczy

3.kart na cmentarzu i wszędzie indziej

4.właściwości kart

przykład:

ID--------------------1----------2------------------itd.

Nazwa--------------Lol-------Kolo-----------------itd.

HP------------------1000-----2000-----------------itd.

MP------------------2500-----7500----------------itd.

Umiejętności------atak------strzał----------------itd.

Skrypt Um.--------sk_at-----sk_st----------------itd.

 

tabele robi sie tak:

Nazwa_tabeli[id] = Wpis

dwu wymiarowe

Nazwa_tabeli[id,Id2] = Wpis

 

 

Potem połączenie w internecie+konta graczy(server albo MySQL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strubuj użyć "window_set_region_scale(scale,adaptwindow)"

cytat z Game Maker Help:

"
window_set_region_scale(scale,adaptwindow) If the window is larger than the actual room normally the room is displayed in a region centered in the window. It is though possible to indicate that it must be scaled to fill the whole or part of the window. A value of 1 is no scaling. If you use a value of 0 the region will be scaled to fill the whole window. If you set it to a negative value it will be scaled to the maximal size inside the window while maintaining the aspect ratio (this is often what you want). adaptwindow indicates whether the window size must be adapted if the scaled room does not fit in. Adapting the window is only effective when the scale factor is positive.

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strubuj użyć "window_set_region_scale(scale,adaptwindow)"

cytat z Game Maker Help:

"
window_set_region_scale(scale,adaptwindow) If the window is larger than the actual room normally the room is displayed in a region centered in the window. It is though possible to indicate that it must be scaled to fill the whole or part of the window. A value of 1 is no scaling. If you use a value of 0 the region will be scaled to fill the whole window. If you set it to a negative value it will be scaled to the maximal size inside the window while maintaining the aspect ratio (this is often what you want). adaptwindow indicates whether the window size must be adapted if the scaled room does not fit in. Adapting the window is only effective when the scale factor is positive.

"

 

Dzieki.

Mam problem z random card drawing i shufle.Znalazłem kilka przykładów, ale albo tyczyły sprites albo wyskakiwały błędy lub dobierałem ciągle tąm samą karte.Zna ktoś/mógłby zrobić dobry przykład dobierania karty(nie z spritsów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zrób tyle obiektów ile masz kard i daj:

ile=0
repeat(ile_kard_w_tali){
ikard=random(numer_ostatniej_karty)
kart_w_tali[ile]=nazwy_kard[ikard]
ile+=1
}

 

tylko w options musisz dać żeby niezidentyfikowane zmienne są 0

 

a i musisz mieć wszystkie nazwy kard zapisane w nazwy_kard[numer_karty]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż ten ze spritesami, bo przerobienie tego na obiekty powinno być tak banalne jak budowa cepa :) .

 

Ten z spritsami to w jednym spritsie jest 52kart(As itp.)

mógłbym to zrobić image_index , ale nie wiem czy póżniej jak dodam edit decka to jak zrobić zamiane.

 

Mam probelm z skryptem tasowania i dobierania kart otóż ciągle dobieram to samą karte.

deck

create:
global.mydeck[0]=DarkBlade
global.mydeck[1]=ElementalHeroSparkman
global.mydeck[2]=LusterDragon
i=0;
global.n = 1;
card_drawn=global.mydeck[global.n-1]

Step:
if keyboard_check_pressed(ord("D"))&& position_empty(hand.x,hand.y)then global.n+=1
else
if keyboard_check_pressed(ord("D"))&& position_empty(hand2.x,hand2.y)then global.n+=1
else
if keyboard_check_pressed(ord("D"))&& position_empty(hand3.x,hand3.y)then global.n+=1

Draw:
if keyboard_check_released(ord("D"))&& position_empty(hand.x,hand.y)then instance_create(hand.x,hand.y,card_drawn)
else
if keyboard_check_released(ord("D"))&& position_empty(hand2.x,hand2.y)then instance_create(hand2.x,hand2.y,card_drawn)
else
if keyboard_check_released(ord("D"))&& position_empty(hand3.x,hand3.y)then instance_create(hand3.x,hand3.y,card_drawn)

realesa o key:

var swap, randomcard;
for (i=0; i<=2; i+=1) {
randomcard=floor(random(2))
swap=global.mydeck[i]
global.mydeck[i]=global.mydeck[randomcard]
global.mydeck[randomcard]=swap
}

script draw:

var negg;
if(ds_list_size(deck)==0) return -1;
//reads top card (then deletes it)
negg = ds_list_find_value(deck,0);
ds_list_delete(deck,0);
//return card name
return negg;


script:shuffle

negg=ds_list_size(deck);
counter=0;
while(ds_list_size(deck)>0) {
ds_list_add(shuffler,ds_list_find_value(deck,0));
ds_list_delete(deck,0);
counter+=1;
if(counter==negg) break;
}
//clears deck to make sure no cards remain
ds_list_clear(deck);
counter=0;
//reshuffle deck (read shuffler in different order)
while(ds_list_size(shuffler)>0) {
p=floor(random(ds_list_size(shuffler)));
ds_list_add(deck,ds_list_find_value(shuffler,p));
ds_list_delete(shuffler,p);
counter+=1;
if(counter==negg) break;
}
//clear shuffler
ds_list_clear(shuffler);

script setupdeck:
for(i=0;i<2;i+=1) ds_list_add(deck,i);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...