Kamil_Wit Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 Chce zrobić gre typu Yu-gi-oh online2 ale nie wiem jak zrobić kilka rzeczy. Jeszli znasz przykłady jakisz tcg w game makerze to daj linka(ale przykład nie w exe).Otóz mam kilka problemów i zrobiłem ten topic aby zamieszcić je tu i licze na rozwiazanie problemu.Nie wiem czy grał ktoś w YGO online 2 wiec w najbliższym czasie zrobie kilka screenshots i umieszcze w sieci...... Nie wiem jak zrobić taki duel w YGO online2 że P1 widzi siebie na dole, a P2 też. Nie wiem jak zrobić że gdy jest tura P1 draw phase to dobiera losowa karte(widziałem przykład jakiś ale tam wszystko było w 1 sprite jakies 43 karty od2-A + karta?)Dany potwór ma dany atak da się wywołacz skryptem cos w rodzaju kolizji aby zatakował potwora przeciwnika (jeśli go nie ma to traci życie, początkowe życie to8000LP) Jak przerobić przykład darkmage inventory na inventory z kartami i np.przycisk ABC robi że karty układają się według alfabetu.Albo jak sie kliknie zielony przycisk to pokazuje danego playera spells.Jak zrobić aby kiedy player przeciagnie karty z swoich "które ma" do decka, i skonczyl deck klika przycisk save deck to kiedy znowu wyjdzie z edit decka to ma now tamten deck...I kiedy wyłaczy gre znowu się zaloguje aby miał tamte karty,(które wczesniej układał) jako ten deck który jest w duelu.Do online game korzystam z przykładu DarkMage i już jest wbudowana database na stronie www.freesql.org... Jak przerobić trade z przykładu DarkMage na taki który widzi po prawej stronie Swoje karty które ma i gdy przeciagnie to P2 widzi to karte itd...Nie dodam screnów bo nie mam najnowszej gry(przekonałem się o tym jak chciałem zrobić screna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 29 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 z tego co wyczytalem to gre zrobisz przerabiajac jakis przyklad a tego co nie umiesz mamy zrobic za Ciebie? Zapomnij o tym .. gre robie na przykładzie online darkmage,a te rzeczy co wymieniłem to nie wiem jak zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 to dobrze myslalem.. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 29 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 no to ktoś mi pomoże? Znacie jakies fajne przykład TCG w game maker6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 Ze stworzeniem TCG Online jest taki kłopot że musisz najpierw... mieć TCG, lub kupić licencję. W pierwszym przypadku trzeba obmyśleć całą mechanikę, karty, odpowiednio je zrównoważyć a w drugim kupę forsy. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 29 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 Ze stworzeniem TCG Online jest taki kłopot że musisz najpierw... mieć TCG, lub kupić licencję. W pierwszym przypadku trzeba obmyśleć całą mechanikę, karty, odpowiednio je zrównoważyć a w drugim kupę forsy. :] hmm TCG mam yugioh online2 (grałem) tyle że napisałem że nie moge dać scren beacuse nie mam najnowszej wersji gry.Kupić licencje nie dzięki wole zrobić gre from fans to fans ONLY. Wybrałem 1 opcje tylko że mam problemy xd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 hmm TCG mam yugioh online2 (grałem) tyle że napisałem że nie moge dać scren beacuse nie mam najnowszej wersji gry.Kupić licencje nie dzięki wole zrobić gre from fans to fans ONLY. Wybrałem 1 opcje tylko że mam problemy xd. No i co z tego że nie masz najnowszej wersji gry, chyba nie zmienili interfejsu gry z dnia na dzień? :> No dobra, załóżmy że już robisz tego Jugiłoha. Musisz teraz opracować sposób, w jaki będą przechowywane karty, i zrobić engine który by je interpretował. Żadna sztuka zrobić takiego Wizarda (do M:tg), wysyłanie odbieranie pozycji kart, baza danych kart, serwer (ale może się obyć bez niego) i tyle, ale wtedy gracze sami muszą dbać o reguły gry i nikt im nie powie, że Black Lotus daje trzy many jednego koloru, a nie trzech wybranych kolorów, jak niektórzy zwykli go interpretować :]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 29 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 No i co z tego że nie masz najnowszej wersji gry, chyba nie zmienili interfejsu gry z dnia na dzień? :> No dobra, załóżmy że już robisz tego Jugiłoha. Musisz teraz opracować sposób, w jaki będą przechowywane karty, i zrobić engine który by je interpretował. Żadna sztuka zrobić takiego Wizarda (do M:tg), wysyłanie odbieranie pozycji kart, baza danych kart, serwer (ale może się obyć bez niego) i tyle, ale wtedy gracze sami muszą dbać o reguły gry i nikt im nie powie, że Black Lotus daje trzy many jednego koloru, a nie trzech wybranych kolorów, jak niektórzy zwykli go interpretować :]. To z tego że nie mam najnowszej wersji gry ,że gdy wchodze do gry pisze (nie dokładnie) sory ale nie masz najnowszej wersji, i nie możesz grać online, klikasz ok gra się wyłacza.Grałem w nią ponad 100H. Nie Jugiłoha tylko yugioh...żadna sztuka to byś mi pomógł założyłem ten temat żebyscie starali mi pomóc a nie posty typu: "e to żadna sztuka" albo "zapomnij nie pomoge ci" wkoncu to forum istnieje aby pomagać graczom. Magica też znam grałem kiedyś....Wiec postarajcie się przeczytac moje problemy z gra i mi pomóc a nie pisac bzdury typu "zapomnij" to po co wogóle ta osoba pisała posta??? Znacie jakies fajne przykłady TCg dajcie linka pomózcie a nie piście byle co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 Znacie jakies fajne przykłady TCg dajcie linka pomózcie a nie piście byle co. O to chodzi że te byle co są rzeczami ważnymi. TCG jest zbyt rozbudowanym tematem żeby całość pomieścić w jednym przykładzie. A jak już ktoś zrobi to raczej tego tak po prostu nie opublikuje, bo by mu się nie opłacało (zrobi ktoś na jego silniku płatną, popularną grę a on dupa dostanie). Na razie pomyśl o tym, w jaki sposób samemu zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 29 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 O to chodzi że te byle co są rzeczami ważnymi. TCG jest zbyt rozbudowanym tematem żeby całość pomieścić w jednym przykładzie. A jak już ktoś zrobi to raczej tego tak po prostu nie opublikuje, bo by mu się nie opłacało (zrobi ktoś na jego silniku płatną, popularną grę a on dupa dostanie). Na razie pomyśl o tym, w jaki sposób samemu zrobić. ok wiem o co ci chodzi ale taki tamat może się bardzo przydać ludziom którzy chcą zrobić TCG. Nie chce aby ktoś od razu robił dla mnie 1 przykład i rozwiazał moje problemy :jezor: .Jak cos z tego umiesz zrobić to podziel się przynajmniej z tym co chcesz :thumbsup: Myslałem jak to sam zrobić ale mam kilka problemów przy tym jak bardzo dużo tam problemów może być xd.Musze się nauczyć 3D o czym nie wspomniałem.I inne rzeczy.... Lecz nie wszystko umiem nigdy nie robiłem TCG a chciałbym może gdyby każdy rozwiazał 1 problem to odrazu możemy napisać tutorial jak zrobić TCG.Albo pózniej przypiac temat bo sadze że gra TCG to bardzo fajna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 przykład w exe, dobre :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 29 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 przykład w exe, dobre :lol: nie w exe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 niestety ja nie mam żadnego przykładu ale mogę ci trochę pomóc. żeby zrobić taką grę potrzebujesz użyć tabel do: 1.kart w tali 2.kart graczy 3.kart na cmentarzu i wszędzie indziej 4.właściwości kart przykład: ID--------------------1----------2------------------itd. Nazwa--------------Lol-------Kolo-----------------itd. HP------------------1000-----2000-----------------itd. MP------------------2500-----7500----------------itd. Umiejętności------atak------strzał----------------itd. Skrypt Um.--------sk_at-----sk_st----------------itd. tabele robi sie tak: Nazwa_tabeli[id] = Wpis dwu wymiarowe Nazwa_tabeli[id,Id2] = Wpis Potem połączenie w internecie+konta graczy(server albo MySQL) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 31 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 jaki jest skrtpy aby w danym romie wszystkow widziało się dwa razy mniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Strubuj użyć "window_set_region_scale(scale,adaptwindow)" cytat z Game Maker Help: " window_set_region_scale(scale,adaptwindow) If the window is larger than the actual room normally the room is displayed in a region centered in the window. It is though possible to indicate that it must be scaled to fill the whole or part of the window. A value of 1 is no scaling. If you use a value of 0 the region will be scaled to fill the whole window. If you set it to a negative value it will be scaled to the maximal size inside the window while maintaining the aspect ratio (this is often what you want). adaptwindow indicates whether the window size must be adapted if the scaled room does not fit in. Adapting the window is only effective when the scale factor is positive. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Strubuj użyć "window_set_region_scale(scale,adaptwindow)" cytat z Game Maker Help: " window_set_region_scale(scale,adaptwindow) If the window is larger than the actual room normally the room is displayed in a region centered in the window. It is though possible to indicate that it must be scaled to fill the whole or part of the window. A value of 1 is no scaling. If you use a value of 0 the region will be scaled to fill the whole window. If you set it to a negative value it will be scaled to the maximal size inside the window while maintaining the aspect ratio (this is often what you want). adaptwindow indicates whether the window size must be adapted if the scaled room does not fit in. Adapting the window is only effective when the scale factor is positive. " Dzieki. Mam problem z random card drawing i shufle.Znalazłem kilka przykładów, ale albo tyczyły sprites albo wyskakiwały błędy lub dobierałem ciągle tąm samą karte.Zna ktoś/mógłby zrobić dobry przykład dobierania karty(nie z spritsów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Pokaż ten ze spritesami, bo przerobienie tego na obiekty powinno być tak banalne jak budowa cepa :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 albo zrób tyle obiektów ile masz kard i daj: ile=0 repeat(ile_kard_w_tali){ ikard=random(numer_ostatniej_karty) kart_w_tali[ile]=nazwy_kard[ikard] ile+=1 } tylko w options musisz dać żeby niezidentyfikowane zmienne są 0 a i musisz mieć wszystkie nazwy kard zapisane w nazwy_kard[numer_karty] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 2 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Pokaż ten ze spritesami, bo przerobienie tego na obiekty powinno być tak banalne jak budowa cepa :) . Ten z spritsami to w jednym spritsie jest 52kart(As itp.) mógłbym to zrobić image_index , ale nie wiem czy póżniej jak dodam edit decka to jak zrobić zamiane. Mam probelm z skryptem tasowania i dobierania kart otóż ciągle dobieram to samą karte. deck create: global.mydeck[0]=DarkBlade global.mydeck[1]=ElementalHeroSparkman global.mydeck[2]=LusterDragon i=0; global.n = 1; card_drawn=global.mydeck[global.n-1] Step: if keyboard_check_pressed(ord("D"))&& position_empty(hand.x,hand.y)then global.n+=1 else if keyboard_check_pressed(ord("D"))&& position_empty(hand2.x,hand2.y)then global.n+=1 else if keyboard_check_pressed(ord("D"))&& position_empty(hand3.x,hand3.y)then global.n+=1 Draw: if keyboard_check_released(ord("D"))&& position_empty(hand.x,hand.y)then instance_create(hand.x,hand.y,card_drawn) else if keyboard_check_released(ord("D"))&& position_empty(hand2.x,hand2.y)then instance_create(hand2.x,hand2.y,card_drawn) else if keyboard_check_released(ord("D"))&& position_empty(hand3.x,hand3.y)then instance_create(hand3.x,hand3.y,card_drawn) realesa o key: var swap, randomcard; for (i=0; i<=2; i+=1) { randomcard=floor(random(2)) swap=global.mydeck[i] global.mydeck[i]=global.mydeck[randomcard] global.mydeck[randomcard]=swap } script draw: var negg; if(ds_list_size(deck)==0) return -1; //reads top card (then deletes it) negg = ds_list_find_value(deck,0); ds_list_delete(deck,0); //return card name return negg; script:shuffle negg=ds_list_size(deck); counter=0; while(ds_list_size(deck)>0) { ds_list_add(shuffler,ds_list_find_value(deck,0)); ds_list_delete(deck,0); counter+=1; if(counter==negg) break; } //clears deck to make sure no cards remain ds_list_clear(deck); counter=0; //reshuffle deck (read shuffler in different order) while(ds_list_size(shuffler)>0) { p=floor(random(ds_list_size(shuffler))); ds_list_add(deck,ds_list_find_value(shuffler,p)); ds_list_delete(shuffler,p); counter+=1; if(counter==negg) break; } //clear shuffler ds_list_clear(shuffler); script setupdeck: for(i=0;i<2;i+=1) ds_list_add(deck,i); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się