Dangon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Witam wszystkich. Jestem poczatkujacym i mam kilka (za pewne śmiesznych i prostych dla was) pytan. Mam wersje GM 6.1 zarejestrowana. A wiec tak: 1) Kazda gra jaka odpale mi sie przycina. Tzn. mniej wiecej co kilka sekund jest jakies przyciecie. Czy to wina gier czy trzeba ustawienia programu zmienic? A moze to wina kompa? :rolleyes: 2) Na stronie w przykladach jest duzo przydatnych rzeczy (np. tworzenie sniegu itp.). Jednak wszystkie sa stworzone poprzez kod. Czy da sie te same efekty zrobic "klockami" (tak wy to chyba nazywacie :P), bo ja tego kodu, jak mozna sie domyslec, nie rozumiem :D A teraz najlepsze B) : (tylko sie nie smiejcie) 3) Sciaglem se :jezor: GMphysics (DLL) czy jakos tak i jak mam z tego bajera korzystac? Sprawdzalem w katalogu GM i tam nie ma takiego katalogu gdzie by byly DLL'ki, w programie tez probowalem to wczytac i nic nie szlo. Z gory dzieki za odpowiedz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 1) Chyba kompa... 2) Jest klocek kod trzeba poszukać :) A jak się nie chce szukać to: zakładka control ---> pod zakladka code ---> i kwadracik z taką kartką, BEZ "play'a" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 1. Raczej wina maszyny. Spróbuj też zainstalować nowego DirectX i sterowniki do karty graficznej. 2. Tak, można. Jednak jest to praktycznie nie wykonalne przy dużej ilości kodu - poza tym większość funkcji nie jest dostępna z poziomu klocków. Dlatego radzę uczyć się GMLa :) 3. Zabawa z DLLami wymaga znajomości samego GMLa, dlatego radzę na razie nauczyć się jednego i brać się później za drugie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Mi tez cieło jak pierwszy raz go zainstalowałem. Pomógł mi dopiero reinstal systemu. Ani nowy direct ani sterowniki mi nie pomogły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 To nie znaczy że mu nie pomoże ;) DirectX 9.0c jest tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 No skoro tak mowicie to chyba trzeba sie jednak wziasc do roboty. Choc jak czytalem instrukcje obslugi tego GMLA to nic nie z czailem. Wiem tylko ze sa rozne warunki "If", "Then", "&& lub and" ale nie czaje reszty (czyli jakiegos x=5, y=5)... no nic, trzeba sie pouczyc bo nie chce kopiowac ciagle rzeczy ktore inni zrobili a ja nawet ich nie rozumiem. Ja wole zrozumiec i tworzyc samemu :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 nie czaje reszty (czyli jakiegos x=5, y=5)...Tutaj akurat jest to przypisanie do zmiennej x i y (które odpowiadają za pozycję obiektu) wartości 5 :) Jeśli czegoś nie rozumiesz to śmiało pisz na forum, na pewno ktoś z użytkowników udzieli Ci pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 ale nie czaje reszty (czyli jakiegos x=5, y=5) To pomyśl sobie jak na lekcjach matematyki jak masz równanie. Na końcu równania podajesz wartość zmiennej x. Tak samo jest tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 https://gmclan.org/index.php?czytajart=34 przeczytaj to sobie a wszystko zrozumiesz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Dzieki :) Napewno zapytam. A co do przycinania to directx mam najnowszego, i sterowniki karty chyba tez. Musze sobie system przeinstalowac bo sie powoli rozpada. To narazie tyle. Jesli chcecie to pobierzcie sobie moja pierwsza gre: http://putstuff.putfile.com/26997/3693916/3 Wiem, wiem ze sprity sa sciagniete z przykladow :P jednak jak mozecie ocencie ja w skali od 1-10 :) Nie bojcie sie dac 1 (jezeli na nia zasluguje), to mi pomoze bo bede wiedzial ze musze sie postarac bardziej. PS. Kto pierwszy przejdzie ta gre ma u mnie plusa. Tylko nie walowac :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Co za download -_-' Daj to może na nasz uploader :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 No i ja na początek jest super (sterownie jest ciutek niewygodne), popracuj, poucz się - będą z ciebie ludzie :P O właśnie, Black dobrze gada. Na GMC jest uploader, możesz w nim trzymać pliki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Ok, juz powinno byc w moim katalogu :) I mam pytanie: W kursie jest takie cos: if (x < pilka.x) { speed=5; pilka.speed=15; } else { speed=15 pilka.speed=5 } Czyli ze co to oznacza? Ze jezeli zmienna x jest mniejsza od zmiennej x pilki to szybkosc = 5 a szybkosc pilki 15 i jeszcze ze szybkosc = 15 a szybkosc pilki 5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Else oznacza że jeśli warunek nie został spełniony to ma zostać wykonana jakaś inna akcja. Tutaj w tym przypadku można to wytłumaczyć tak: if (x < pilka.x) { speed=5; pilka.speed=15; } else { speed=15 pilka.speed=5 } Jeśli x obiektu jest mniejsze od x pilki to ustaw szybkość obiektu na 5 a szybkość piłki na 15, jeśli nie to ustaw szybkość obiektu na 15 a szybkość piłki na 5.Pokolorowałem odpowiadające sobie elementy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Grudnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 @Dangon: Nie przejmuj się jak nie zrozumiesz za pierwszym razem. U mnie też minęło sporo czasu zanim wiedziałem co i jak. Z nauką GML'a jest o tyle trudniej, że na samym starcie masz pewne cechy programowania obiektowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Ta gra Diamonds...(coś tam :P ) nie jest taka cienka :sp_ike: . Grafika: 3/10 Dźwięk 0/10 (bo nie ma) Grywalność: 4/10 Ogółem: 2/10 (bez dźwięku, nota spada razem z nim :] ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Nie rozumiem, nie ma dźwięku to się chyba go nie ocenia? Dobrze mówię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 hmm... no tak zapomnialem dzwieku dodac :P Oj tam juz mi sie nie chce bawic. Teraz robie nowa gierke (platmormowke). Zobaczymy co z tego bedzie :) Co do GML. To przeczytalem kurs, minimalnie cos rozumiem i teraz bede probowal robic kod z pomoca helpa w programie B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Ej - sorry za offtopic ale jestem pozytywnie zaskoczony. Dangon powinien dostać jakieś odznaczenie jako "wporzo newbie tygodnia" ;). Zobaczcie - ładnie pisze, chce się uczyć, zadaje właściwe pytania, jest grzeczny, nie zamierza nic kopiować i nie wyskakuje od razu z ogromnymi projektami w stylu Tibia+GTA w 3d z Battle.net. Naprawdę - bardzo miło mieć takich nowych użytkowników - gdyby tylko wszyscy byli tacy... aż miło pomagać. Zwłaszcza przy tej dozie idiotów zalewającej tego typu fora postami w stylu "JA ROBic tIBIA!!11!1 WY POMOC ALBO JA WAS POBIKE !!111ELEVEN!!!". Sorry za offa jeszce raz... W pełni się zgadzam! Nadał bym mu taki tytuł jednak musi to zrobić administrator. Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Dzieki za te mile slowa, jednak zadnego wyroznienia mi nie potrzeba :) Mysle ze jest duzo takich nowych userow jak ja... Jedynie czego mi trzeba do pomocy :jezor: I mam kolejne pytanko :D : Probuje stworzyc snieg aby sobie spadal z gory rooma ale w roznych polozeniach na X (wiem ze takie 2 przyklady sa na waszej stronie jednak probuje na nie, nie patrzec i obczaic chociaz troche na czym to polega). Na poczatek stworzylem taki kod: { instance_create(random,0,snieg) I nie wiem czy ide w dobrym kierunku B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 random to funkcja (tak jak i instance_create) więc musisz jej przekazać w nawiasach ( i ) jakieś parametry. Jedynym parametrem jaki jest potrzebny tej funkcji jest liczba - czyli do ilu ma losować. Więc: instance_create( random(<liczba>), 0, snieg ); Jeśli chcesz możesz wpisać tam zmienną w której zapisana jest jakaś liczba. Tutaj akurat dobrze było by tworzyć śnieg na całej długości room'a (pokoju gry który wcześniej stworzyłeś) więc room_width (przechowuje informację o szerokości pokoju, jest tworzona zawsze i jest globalną - czyli jest dostępna w każdym miejscu wykonywanego kodu), czyli: instance_create( random( room_width ), 0, snieg ); A takich użytkowników jest naprawdę mało - przynajmniej u nas na forum. EDIT W edytorze kodu jest taki przycisk: . Służy on do sprawdzenia składni kodu - przydatne narzędzie, oszczędza dużo kłopotów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 A ja dodam, że używanie obiektów jako śnieżek jest mało efektywne i szybko spowolni Twoją grę. Każdy obiekt (czy chcesz, czy nie) zawiera w sobie kilka danych takich jak prędkość, położenie, rozmiar, położenie w poprzednim kroku, atrybuty sprite'a, kolizje itp. A biorąc pod uwagę, że snieżek może być około 50, to już całkiem sporo pamięci na liczenie czegoś bardzo prostego. Lepiej jest do takich rzeczy używać efektów cząsteczkowych (particles). Całość jest dość skomplikowana, ale na szczęśćie w zakładce "Draw" masz klocek "Create an effect". Jest tam nawet gotowy śnieg - zobacz sobie jak to wygląda. Na początek powinno wystarczyć, potem nauczysz się bardziej skomplikowanych rozwiązań. EDIT: jeśli chcesz to podaj mi PM-em swój numer GG - jakby co zawsze mnie możesz o jakąś duperelę spytać, bez pisania całego tematu na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się