Skocz do zawartości

podnosząca się woda


blondi

Rekomendowane odpowiedzi

w obiekcie obj_water:

w create:

poziom_wody=0

alarm[0]=15*room_speed

 

w alarm0:

poziom_wody+=10 //lub inna wartość

alarm[0]=15*room_speed

 

w draw:

draw_set_alpha(0.5)

draw_set_color(c_blue)

draw_rectangle(0,room_height,room_width,room_height-poziom_wody)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, a to daje właściwy kod:

 

tworzymy obiekt water_control.

sprite powinien mieć xorigin równe 0 i yorigin równą wysokości sprite'a

 

w create:

x=0

y=room_height

alarm[0]=15*room_speed

 

w alarm0:

instance_create(x,y,water_stopien)

alarm[0]=15*room_speed

 

 

w obiekcie water_stopien:

w create:

active=1

 

w end step:

if(active=1)

{

if(place_meeting(x,y,water_stopien))y-=1

else active=0

}

 

to powinien być właściwy kod :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że tworzenie kolejnych obiektów będzie mało efektywne.

 

Lepiej zrobić tak jak w pierwszym przykładzie kodu i ewentualnie dodać jakiś sprite z falami na "szczycie" wody.

 

A żeby sprawdzać czy obiekt jest w wodzie wystarczy porównać jego y z zmienną obj_water.poziom_wody.

 

No chyba, że masz jakiś konkretny powód do używania masy obiektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...