blondi Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Elo!Mam następny kłopot.Chcę zrobić aby np co 15 sek podnosiła się woda.Próbowałem zrobić z alarmami ale ciągle coś żle robię.Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 w obiekcie obj_water: w create: poziom_wody=0 alarm[0]=15*room_speed w alarm0: poziom_wody+=10 //lub inna wartość alarm[0]=15*room_speed w draw: draw_set_alpha(0.5) draw_set_color(c_blue) draw_rectangle(0,room_height,room_width,room_height-poziom_wody) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Mniej więcej rozumiem.Tylko np mem obiekt water_stopien.I chciałem zrobić że co 15 sek tworzy się ten sam obiekt "jeden na drugim". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 aha, a to daje właściwy kod: tworzymy obiekt water_control. sprite powinien mieć xorigin równe 0 i yorigin równą wysokości sprite'a w create: x=0 y=room_height alarm[0]=15*room_speed w alarm0: instance_create(x,y,water_stopien) alarm[0]=15*room_speed w obiekcie water_stopien: w create: active=1 w end step: if(active=1) { if(place_meeting(x,y,water_stopien))y-=1 else active=0 } to powinien być właściwy kod :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Tyle, że tworzenie kolejnych obiektów będzie mało efektywne. Lepiej zrobić tak jak w pierwszym przykładzie kodu i ewentualnie dodać jakiś sprite z falami na "szczycie" wody. A żeby sprawdzać czy obiekt jest w wodzie wystarczy porównać jego y z zmienną obj_water.poziom_wody. No chyba, że masz jakiś konkretny powód do używania masy obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Dzięki zrobię tak jak na początku mi mówił.Z tymi falami zabardzo mi nie pasi, bo koleś zaczyna z samego dołu a ta woda to tak naprawę jakby taka odchłań.Dodam jakieś duszę itp.Jeszcze raz wielie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 A tak na boku.Jak można zrobić w GM program gdzie wpisujesz jakieś zdanie i po kliknięciu oblicz pokazuje obliczenie ile jest liter w zdaniu i jakie to litery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 niby można... użyj string_length czy jakoś tak, to ci policzy znaki. A jak chcesz zeby nie liczyło spacji to string_replace_all ci pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Dzięki na pewno mi się przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się