Marek.S Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Hej. Jestem poczatkujacy, szukałem pomocy na forum ale tego co mi potrzeba nie znalazłem. Zamieszczam tutaj plik.gmd mojego autorstwa :D w którym przedstawiam prostą platformówkę. Opanowałem już chodzenie, skakanie ale nie mogę poradzić sobie ze strzelaniem. Zrobiłem tak jak jest to zamieszczone w FAQ na forum. W obiekcie, który ma strzelać (w evencie przy naciśnięciu wybranego klawisza): kod: if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,obiekt_pocisk); } W "create" obiektu, który jest pociskiem wrzucamy jeden z czterech kodów: kod: vspeed=(-10); //strzelanie do góry vspeed=(10); //strzelanie w dół hspeed=(10); //strzelanie w prawo hspeed=(-10); //strzelanie w lewo Niby strzela ale to nie jest to o co mi chodzi. Na przykładzie pocisk wychodzą tylko w prawą stronę. A mi chodzi o to żeby pocisk leciał w stronę w którą skierowany jest Hero.W związku z tym proszę o pomoc. Jeżeli ktoś wie, a na pewno wie jak tego dokonać to proszę o poprawienie mojego przykładu i napisanie co zostało poprawione albo napisanie co mam z tym zrobić. Z góry dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 create kat = 0; // domyślnie strzelamy w prawą stronę strzałka w prawo kat = 0; // strzelamy w prawą stronę strzałka w lewo kat = 180; // strzelamy w lewą stronę strzał (np. Ctrl) (instance_create(x,y,pocisk)).direction = kat; // strzelamy! no i jeszcze w creacie pocisku speed = 8; to tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Ok. wielkie dzieki. jeżeli ktoś by mi jeszcze mógł pomuc żeby pociski wylatywały w odstępach czasowych np. 1s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Zobacz sobie przykład 1945 który jest w GM. Masz tam to zrobione... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 e ludziska mi sie ten direction=kat sie jebie co jakis czas pokazuje ze jest blad w tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 a nie mozecie poprostu zrobic: "instance_create(x,y,pocisk) .... pocisk.direction = gracz.direction (albo gracz.image_angle)" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się