Zychu Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 chce zrobic, nie innaczej :P :mam tablice int losoweliczby[6] i chce zrobic zeby kazda zmienna z tablicy byla losowa w przedziale od 1 do 12 np losoweliczby[0]=9 losoweliczby[1]=8 losoweliczby[2]=2 losoweliczby[3]=4 losoweliczby[4]=11 losoweliczby[5]=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 27 Listopada 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 for ( i = 0 ; i < 6 ; i += 1 ) { losoweliczby = floor(random(12))+1; } Następnym razem skorzystaj z wyszukiwarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Będzie coś w tym stylu: losoweliczby[0]=rand(12)+1; losoweliczby[1]=rand(12)+1; losoweliczby[2]=rand(12)+1; losoweliczby[3]=rand(12)+1; losoweliczby[4]=rand(12)+1; losoweliczby[5]=rand(12)+1; +1 dodałem, żeby wyeliminować 0 i żeby mogło być 12 :P . A rand to oczywiście z cstdlib xd . EDIT: No nie, Ranmus szybszy xD . EDIT2: Twoja metoda Ranmus zakłada tylko liczby naturalne, a Marcin nie powiedział, czy chce liczby naturalne, czy wymierne :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 w metodzie ranmusa kompilator nie znajduje takiego czegos jak random a w metodzie marmota gdy probuje skapilowac i wlaczyc otwiera mi sie jakis kod stdlib.h i zaznaczona jest linijka "_CRTIMP int __cdecl rand (void);" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Sprobuj: srand( static_cast<unsigned int> (time(NULL)) ); // zapobiega liczba pseudolosowym; uzyj tylko raz rand() % 11 + 1; Dodaj jeszcze ctime. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 27 Listopada 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Dobra. nie patrzeć na mojego posta, myślałem, że chodzi o GM'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Jak używasz Deva, to przecież od czego masz "exaple"? Tu masz ten przykład: #include <iostream> #include <stdlib.h> #include <time.h> using namespace std; void Start(); void GetResults(); int i, j, life, max; char c; void Start() { i = 0; j = 0; life = 0; max = 6; cout << "Select difficulty mode:\n"; // the user has to select a difficutly level cout << "1 : Easy (0-15)\n"; cout << "2 : Medium (0-30)\n"; cout << "3 : Difficult (0-50)\n"; cout << "or type another key to quit\n"; cin >> c; // read the user's choice cout << "\n"; switch (c) { case '1' : max = 15; // the random number will be between 0 and max break; case '2' : max = 30; break; case '3' : max = 50; break; default : exit(0); break; } life = 5; // number of lifes of the player srand( (unsigned)time( NULL ) ); // init Rand() function j = rand() % max; // j get a random value between 0 and max GetResults(); } void GetResults() { if (life <= 0) // if player has no more life then he lose { cout << "You lose !\n\n"; Start(); } cout << "Type a number: \n"; cin >> i; // read user's number if ((i>max) || (i<0)) // if the user number isn't correct, restart { cout << "Error : Number not between 0 and \n" << max; GetResults(); } if (i == j) { cout << "YOU WIN !\n\n"; // the user found the secret number Start(); } else if (i>j) { cout << "Too BIG\n"; life = life - 1; // -1 to the user's "life" cout << "Number of remaining life: " << life << "\n\n"; GetResults(); } else if (i<j) { cout << "Too SMALL\n"; life = life - 1; cout << "Number of remaining life:\n" << life << "\n\n"; GetResults(); } } int main() { cout << "\n** Totolotek **\n"; Start(); return 0; } Wytnij sobie, co potrzenujesz. :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 To nie lepiej skorzystać z naszych rad? xD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się