Skocz do zawartości

z tekstu na obrazki


Szymek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Ewentualnie można zrobić coś innego, a mianowicie użyć czcionki bitmapowej. Napisy w stylu ":)" zamieniamy na jakieś znaki specjalne, których normalnie nie można wpisać jako tekst oraz nie są używane w gm jako tabulacja, łamanie linii itd., a następnie namalować emotkę dla takiego znaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Co?

 

Powiem tak ultra szybko. Jeżeli tworzysz polski program, to możesz wywalić prawie wszystkie z przedziału 128 - 255, bo to są znaki rozszerzone, do podstawowych znaków ASCII (od 0 do 127), których nie powinieneś ruszać. Czemu napisałem prawie? Bo przecież litery charakterystyczne dla języka polskiego nie są zapisane w przedziale od 0 do 127 (tam jest tylko angielski alfabet) lecz w przedziale od 128 - 255.

 

Co w takim razie należy zrobić?

 

1) Otwierasz ten obrazek:

http://www.jakpsatweb.cz/images/kodovani/win.gif

 

2) Patrzysz gdzie są rozlokowane polskie litery. Przykładowo:

Ś - 140

Ź - 143

ś - 156

ź - 159

Ł - 163

Ą - 165

itd.

Tych polskich znaków w ogóle nie ruszasz!

 

2) Załóżmy, że chcesz emotkę uśmieszek ":)". Wywalimy oryginalny znak o numerze 254, czyli jakaś litera t z ogonkiem. Dodajmy jeszcze emotkę smutku. Wywalimy znak 253.

 

3) Zamieniasz wyrazy na znaki:

tekst = string_replace( tekst, ":)", chr( 254 ) );

tekst = string_replace( tekst, ":(", chr( 253 ) );

 

4) Teraz musisz utworzyć czcionkę bitmapową czyli taką, która jest zwykłym spritem, a podklatki tego sprita to kolejne znaki z ASCII. Musisz namalować aż 256 znaków. :) Chyba, że poszukasz w necie jakiegoś konwertera czcionki do bitmapy, którą potniesz i załadujesz do GM'a. Teraz w podklatce 254 malujesz uśmieszek, a w podklatce 253 smutek.

 

5) Teraz dodajesz bitmapową czcionkę jako font.

 

czcionka = font_add( nazwa_sprita , 0, true, 1 ); //pierwszy argument to bitmapa jako czcionka, drugi to indeks pierwszego znaku, trzeci to czy litera ma być szerokości własnej czy podklatki, a czwarty to liczba pikseli pomiędzy literami.

 

Miłego rysowania czcionki. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Nie idzie. Chyba, że edytorem czcionek zmienisz konkretne znaki w jakiejś czcionce, a potem będziesz rozprowadzał program z tą czcionką i instalował ją na komputerze klienta. Ale to będą tylko jednokolorowe emotki.

 

Drugi sposób to wykrywywanie emotek, dzielenie tekstu na części, rysowanie spritów i inne czasochłonne zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...