Szymek Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Jeżeli mam takie coś draw_text(x+3,y,text1); to jak zrobić żeby jak w zmiennej text1 jest :) to żeby zamiast tego wyświetlało mi obrazek sprite1?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Qrczak wodny nic kompletnie nie rozumiem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymek Opublikowano 22 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Sorka zamiast :) miało być ":)" bez cudzysłowia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Chyba chodzi o emotikony w tekście. Trzeba użyć funkcji do określania pozycji tekstu, długości, szerokości czcionki, malowania sprita itp. Powinno dać się zrobić. Polecam lekturę działu helpa o Stringach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Listopada 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Ewentualnie można zrobić coś innego, a mianowicie użyć czcionki bitmapowej. Napisy w stylu ":)" zamieniamy na jakieś znaki specjalne, których normalnie nie można wpisać jako tekst oraz nie są używane w gm jako tabulacja, łamanie linii itd., a następnie namalować emotkę dla takiego znaku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymek Opublikowano 22 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 A idzie podmienić tylko jedną literkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Listopada 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Co? Powiem tak ultra szybko. Jeżeli tworzysz polski program, to możesz wywalić prawie wszystkie z przedziału 128 - 255, bo to są znaki rozszerzone, do podstawowych znaków ASCII (od 0 do 127), których nie powinieneś ruszać. Czemu napisałem prawie? Bo przecież litery charakterystyczne dla języka polskiego nie są zapisane w przedziale od 0 do 127 (tam jest tylko angielski alfabet) lecz w przedziale od 128 - 255. Co w takim razie należy zrobić? 1) Otwierasz ten obrazek: http://www.jakpsatweb.cz/images/kodovani/win.gif 2) Patrzysz gdzie są rozlokowane polskie litery. Przykładowo: Ś - 140 Ź - 143 ś - 156 ź - 159 Ł - 163 Ą - 165 itd. Tych polskich znaków w ogóle nie ruszasz! 2) Załóżmy, że chcesz emotkę uśmieszek ":)". Wywalimy oryginalny znak o numerze 254, czyli jakaś litera t z ogonkiem. Dodajmy jeszcze emotkę smutku. Wywalimy znak 253. 3) Zamieniasz wyrazy na znaki: tekst = string_replace( tekst, ":)", chr( 254 ) ); tekst = string_replace( tekst, ":(", chr( 253 ) ); 4) Teraz musisz utworzyć czcionkę bitmapową czyli taką, która jest zwykłym spritem, a podklatki tego sprita to kolejne znaki z ASCII. Musisz namalować aż 256 znaków. :) Chyba, że poszukasz w necie jakiegoś konwertera czcionki do bitmapy, którą potniesz i załadujesz do GM'a. Teraz w podklatce 254 malujesz uśmieszek, a w podklatce 253 smutek. 5) Teraz dodajesz bitmapową czcionkę jako font. czcionka = font_add( nazwa_sprita , 0, true, 1 ); //pierwszy argument to bitmapa jako czcionka, drugi to indeks pierwszego znaku, trzeci to czy litera ma być szerokości własnej czy podklatki, a czwarty to liczba pikseli pomiędzy literami. Miłego rysowania czcionki. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymek Opublikowano 22 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Czy naprawdę nie idzie zamienić tylko jedneku znaku :crying: ?? edit: To wiecie co wytłumaczcie mi lepiej metodą Dark Maximala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Listopada 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Nie idzie. Chyba, że edytorem czcionek zmienisz konkretne znaki w jakiejś czcionce, a potem będziesz rozprowadzał program z tą czcionką i instalował ją na komputerze klienta. Ale to będą tylko jednokolorowe emotki. Drugi sposób to wykrywywanie emotek, dzielenie tekstu na części, rysowanie spritów i inne czasochłonne zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się