Shylios Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Podajcie skrypt który po aktywacji (onclick) zrobił coś takiego: -Wyświetlił pole textowe (string) "Podaj nazwe:" -Podaną nazwę używał do sprite index dla obiektu "przedmiot" (sprite_index=podana nazwa) Jasne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Dla mnie nie jasne. get_string get_integer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 nazwa_sprite=get_string('Podaj nazwe:','') execute_string('sprite_index='+nazwa_sprite) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 psichix to właśnie mu pokazałem na gg ale mu to nie działało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Może to zadziała: execute_string("sprite_index="+nazwa_zmiennej); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 pewnie dlatego, że wpisując nazwe sprita nie podal dokladnej nazwy. Shylios: jakbyco, to na gg jutro Ci napisze inne rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Lol, ale jesteście genialni :P Przecież sprit jest liczbą i można go wczytać tak: sprite_index = get_integer('Sprite:',0); :) Dawidsu też dobrze napisał :) Tylko że execute_string("sprite_index="+sprite_get_name( get_integer('Sprite:',0) ) ); Co sprowadza się do mojego sposobu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 A też racja, nie pomyślałem o tym :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 1. Nazwy sprite'ów NIE DA SIĘ ZMIENIĆ 2. Można zmienić sprite wpisując INDEKS WYBRANEGO SPRITE'A 3. Aby pobrać indeks sprite'a przez podanie nazwy można (lub trzeba) użyć tego kodu execute_string("sprite_index = "+get_string("Podaj nazwe:","sprite0")); Mi działał Mat dostaje warna za nie czytanie topica :) Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 16 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Lol, ale jesteście genialni :P Przecież sprit jest liczbą i można go wczytać tak:sprite_index = get_integer('Sprite:',0); :) Dawidsu też dobrze napisał :) Tylko że execute_string("sprite_index="+sprite_get_name( get_integer('Sprite:',0) ) ); Co sprowadza się do mojego sposobu :P Działa, ale lepiej by było gdyby zamiast wpisywać numer sprite to jego nazwe w GM (np: spr_gracz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 To wpisz tam jego nazwę ~.~' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 16 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 wpisuje nazwe to jest błąd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 To widać źle wpisujesz :) Powinno być bez '', surowa nazwa sprita. Mi działa bez problemu. Myślę że używasz sprite_index = get_integer('Sprite:',0); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 16 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 używam tego, daje nazwe np: trawa i nic PS: Daj gg# EDIT: work! Edit2: Jak dam numer to wyświetla ok, ale jak nazwa to zawsze trawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 No to rób to drugim sposobem tak jak mówił Dawidsu: execute_string("sprite_index="+get_string('Sprite:',0) ); GG jest w moim profilu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 16 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 (zaraz coś napisz na temat) Edit: Działa! (narazie) ========================================= NASTĘPNY PROBLEM! Jak zrobić aby wyświetlał się komunikat "brak" gdy dany sprite nie istnieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 huh, ja próbowałem if (sprite_exists(dany_sprite)) ale nie chciało działać! Tzn. jak pokombinowałem to wyświetlał się brak sprite'a... ale po komunikacie o błędzie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 17 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Po prostu w evencie "onclick" daj ten kod: execute_string("sprite_index="+get_string('Sprite:',0) ); Po włączeniu gry albo podajesz numer albo nazwe sprita :P Aha, i ten skrypt musi być a "Applies to:" obiekt który ma się zmieniać PS: W ustawieniach gry trzeba wyłączyć informowanie o błędach, dzięki temu gdy jak nazwa nie insteje nic sie ne stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 https://gmclan.org/up44_11_ddd.html masz to zrobione i nie musisz wyłączać tego w opcjach od błędów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się