LolikZabójca Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Słuchajcie muszę zrobić żeby NPC wykonywał coś gdy w zasięgu jego wzroku znajduje się inna jednostka. Jak zrobić w Unity aby NPC miał jakiś zasięg wzroku wyrażony w stopniach(dajmy na to od this.direction - 30 do this.direction + 30). Jeśli w nim znajduje się jakiś obiekt np "npc" lub obiekt dziedziczący z "npc" np, "npc_tank", "npc_soldier" to pobiera dane do najbliższego który znajduje się w zasięgu wzroku(tej klasy lub potomnej) takie jak np. x, y. Oprócz tego fajnie żeby sprawdzał czy nie ma na drodze jakiegoś obiektu solid czymś w rodzaju colision_line w GMS(właśnie czy to się robi jak w GMS że jakąś właściwość solid się sprawdza czy jak to zrobić aby były przeszkody typu drzewa przez które nie można celować i takie przez które można)? (Przepraszam za psuedokod przykładowy który pewnie ma nie wiele wspólnego z Unity ale uczę się dopiero wszystkiego od podstaw). @e: czym są tagi obiektów i czy może mogą mi pomóc jakoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Raycasting. Tagami można np. filtrować kolizje między obiektami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się