Skocz do zawartości

Zabieranie obiektu i wyswietlenie go na pasku


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam problem w mojej grze mianowicie chce zrobic cos takiego zeby bylo wiadomo ze moj ludek zabral klucz i wyswitla sie ikonka na gorze ekranu i jak przejdzie do nastepnego roomu to bedzie musial ponownie znalezsc klucz i zeby sie wyswietlil tak samo. Udalo mi sie zrobic zeby sie wyswietlal ale tylko w pierwszym roomie i po kilku sekundach gra calkowicie zwalnia. Zwalnia do tego stopnia ze nie da sie chodzic moze ktos mialby pomysl jak to rozwiazac co dodac do tego(najlepiej jak by to bylo w dnd). Dodatkowo zalaczam screeny z GameMakera.

Pozdrawiam

key_icon.PNG

key_icon1.PNG

key_icon2.PNG

key_icon3.PNG

key_icon4.PNG

key_icon5.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy screen, trzy ostatnie linijki.

Jeśli varKey = 1 wtedy TWÓRZ OBIEKT obj_key_icon. Dlatego gra Ci diametralnie zwalnia, bo game maker cały czas tworzy ten obiekt w pokoju. Musisz narysować tylko Sprite obiektu, a nie go tworzyć.

 

Edit:

Jeśli jednak potrzebujesz tego obiektu, bo np. masz tam jakieś zmienne, to przed tworzeniem sprawdź czy obiekt już istnieje. Jeśli nie, stwórz go. 

Nie wiem jak to jest na bloczkach ale możesz zrobić to albo sprawdzając czy instance_number(obj_key_icon) == 0 albo instance_exists(obj_key_icon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...