MaxGaming Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Cześć, jeśli zwierzę uderzy w jakiś obiekt ma zmienić kierunek na losowy, ale taki który nie spowoduje ponownej kolizji z żadną przeszkodą. Jak to wyliczyć skutecznie i w miarę optymalnie? Zwykłe colisson_line nie zadziała ze względu na to, że obiekt nie jest punktem i to że w linii prostej od x i y obiektu nic nie ma nie znaczy, że np nie zawadzimy bokiem. @edit gra top down, z góry centralnie widok, brak fizyki tylko speed i direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 Ustal sobie jakąś promień twojego obiektu i na jego podstawie wystrzelisz 2 linie kolizji i sprawdzaj czy którakolwiek się z czymś zderzy. punkt ABCD obliczysz tak: ax = x+lengthdir_x(radius, dir-90) ay = y+lengthdir_y(radius, dir-90) bx = x+lengthdir_x(radius, dir+90) by = y+lengthdir_y(radius, dir+90) cx = ax + lengthdir_x(dystans, dir) cy = ay + lengthdir_y(dystans, dir) dx = bx + lengthdir_x(dystans, dir) dy = by + lengthdir_y(dystans, dir) Mogłem się pomylić bo nie przetestowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się