Skocz do zawartości

HTML5 a pliki .ini [GM:S 1.4.1804]


koziu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Walczę z zachowaniem stanu gry przy użyciu plików .ini w grze, którą eksportuję do HTML5. Mam następujący kod dla testu:

 

var i = 10;

ini_open("save.ini");
    ini_write_real("section", "key", i);
ini_close();

var read = -1;

ini_open("save.ini");
    read = ini_read_real("section", "key", -2);
ini_close();

show_debug_message( string (read) );

Kiedy eksportuję grę do Windows, wszystko działa jak powinno - nawet po skasowaniu części "zapisującej" nadal wykonywany jest odczyt i show_debug_message pokazuje 10. Znaczy to, że pliczek "save.ini" został gdzieś zapisany - mimo tego, że nie znajduje mi go windows swoim narzędziem wyszukiwania.

 

Dodałem plik "save.ini" ręcznie w katalogu gry i dodałem go do "Included Files" w GM:S. Game Maker utworzył folder datafiles i tam skopiował "save.ini".

 

Wszystko nadal działło jak oczekiwałem ale plik "save.ini" z datafiles nie zmieniał się. Tak jakby Game Maker nadal sobie robił ten plik gdzieś i tam też go odczytywał.

Zmieniłem też ini_open() na : ini_open(working_directory + "save.ini"); i nadal wszystko działa a zaincludowany plik się nie zmienia.

Zmieniłem na ini_open(working_directory + "datafiles\save.ini"); i nadal zapisuje "gdzieś" i odczytuje z tego samego miejsca.

 

Ponieważ znalazłem informację, że ini_open w HTML5 działa jedynie na plikach ,które dodaliśmy do projektu (Included Files) zależy mi na tym aby odwołać się do właściwego zasobu / pliku - tego, który dodałem. Tu potrzebuję pomocy.

 

Oczywiście sprawdziłem czy tak napisane jak jest obecnie działa po eksporcie do HTML5 i jak można było się spodziewać - nie działa.

 

Każda pomoc będzie mile widziana.

Pozdrawiam,

Koziu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, w takiej sytuacji zostaje Ci chyba napisanie własnego dodatku do Game Makera do obsługi np. localStorage, więcej o dodatkach można znaleźć w dokumentacji yoyo

https://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/001_advanced use/extensions/creating extensions.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...