Penguin Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Witam dobrodzieje, mam problem, a mianowicie mam AI(npc), które losowo wybiera jeden z dwóch kierunków. Mam również 2 sprite'y, 1, w którym NPC biegnie, i 2, w którym stoi ustawiony lekko w prawą stronę. Chcę tak tego npc zaprogramować, by po tym, jak pobiegnie w lewo, a następnie się zatrzyma, aby się ustawił właśnie w lewo za pomocą image_xscale. I to samo, tylko że w prawą stronę, gdzie npc ma się zatrzymać w prawą stronę. Co zrobić, by program rozpoznawał, kiedy ma użyć image_xscale? Mam nadzieję, że każdy zrozumiał, o co mi chodzi. Dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 mozesz w stepie sprawdzic, czy kierunek chodzenia zgadza sie ze skala: var dir = x - xprev; if (dir < 0) image_xscale = -1; if (dir > 0) image_yscale = 1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 4 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Wyszedł mi błąd "nie można ponownie wytworzyć zmiennej typu "butlin" " i "nieprawidłowo sformułowanej instrukcji przypisania" (wiem, tłumacz google) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 ke? nie odpalalem gma, woec nie moge sprawdzoc, ale ktorejwersji uzuwasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Zazwyczaj w przypadku błędów lepiej jest zostawić je w oryginalnym języku, aby byly zrozumiałe dla tych którzy już znają(i rozumieją) błędy GM'a. Plus, oryginalne błędy da się wygooglować. To co napisałeś nic mi nie mówi. Znaczy, poza drugim błędem który brzmi jak błąd w INNYM miejscu w kodzie. Najlepiej wklej cały error bo mam wrażenie że zchrzaniłeś w innej części kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 4 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 @PsichiX Używam GameMakera Studio 1.4 @I am vader In Object ObjNPC, in Event StepNormalEvent action number 1 at line 1 : cannot redeclare a builtin varable In Object ObjNPC, in Event StepNormalEvent action number 1 at line 1 : malformed assegnment statement Compile Failed - Please check the Compile window for any additional information Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Jakkolwiek nazwałeś zmienną w lini 1 w stepie ObjNPC, istnieje WBUDOWANA zmienna o takiej nazwie i nie można jej redefiniować(jest tylko do odczytu). Zmień nazwę zmiennej. Edit: A i poprzednia pozycja to xprevious, nie xprev, chyba ze chcesz ręcznie zaprogramować zapisywanie ostatniej pozycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 4 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Napisałem jeszcze raz i teraz wyszło to: ___________________________________________ ############################################################################################ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event0 for object ObjNPC: Variable ObjNPC.xprev(100002, -2147483648) not set before reading it. at gml_Object_ObjNPC_StepNormalEvent_1 (line 1) - var dir = x - xprev; ############################################################################################ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Napisałem w edicie, że xprev nie istnieje, musisz sam je stworzyć, albo zmienić na xprevious. Penguin 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 pardon, pisalem z glowy - xprevious, tak jak Vader mowi Penguin 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 4 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Ok, wszystko działa. Dziękuję wszystkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 4 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Zamknięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi