nowy_user Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Witam, ostatnio zauważyłem, że mój kod, pomimo licznych notatek jest nieco nieuporządkowany. Czasami akcje które wywołuje jeden obiekt mają swoje reperkusje w innych obiektach, co powoduje, że gdy chce wyłączyć dany moduł w mojej grze, muszę szukać tego po wielu obiektach. W związku z tym przejrzałem helpa i dokumentację i znalazłem świetną funkcję , która mogłaby rozwiązać moje problemy: GML event_perform Postanowiłem więc użyć tej funkcji. To co zawsze mnie najbardziej wkurzało, to fakt , że nie mogłem drawować niczego w danym obiekcie , który miał sprajta, bo wtedy jego sprajt stawał się przezroczysty. Zawsze musiałem dodawać osobny kod do jakiegoś innego obiektu, który drawował wszystko co się tylko da. Nie jestem programistą, ale podejrzewam, że nie jest to zbyt eleganckie rozwiązanie. W związku z tym, w jednym obiekcie(który ma sprajta), w evencie step wpisałem następujący kod: GML if active=1 { with o_starter event_perform(ev_draw,0) {draw_text(mouse_x,mouse_y,"blablabla")} } jak widzicie na logikę, powinien mi się pojawić przy kursorze tekst blablabla , ale niestety nic nie widać. Dodam , że obiekt o_starter na 100 % istnieje. Dlaczego to nie bangla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...