nowy_user Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Witam, ostatnio zauważyłem, że mój kod, pomimo licznych notatek jest nieco nieuporządkowany. Czasami akcje które wywołuje jeden obiekt mają swoje reperkusje w innych obiektach, co powoduje, że gdy chce wyłączyć dany moduł w mojej grze, muszę szukać tego po wielu obiektach. W związku z tym przejrzałem helpa i dokumentację i znalazłem świetną funkcję , która mogłaby rozwiązać moje problemy: GML event_perform Postanowiłem więc użyć tej funkcji. To co zawsze mnie najbardziej wkurzało, to fakt , że nie mogłem drawować niczego w danym obiekcie , który miał sprajta, bo wtedy jego sprajt stawał się przezroczysty. Zawsze musiałem dodawać osobny kod do jakiegoś innego obiektu, który drawował wszystko co się tylko da. Nie jestem programistą, ale podejrzewam, że nie jest to zbyt eleganckie rozwiązanie. W związku z tym, w jednym obiekcie(który ma sprajta), w evencie step wpisałem następujący kod: GML if active=1 { with o_starter event_perform(ev_draw,0) {draw_text(mouse_x,mouse_y,"blablabla")} } jak widzicie na logikę, powinien mi się pojawić przy kursorze tekst blablabla , ale niestety nic nie widać. Dodam , że obiekt o_starter na 100 % istnieje. Dlaczego to nie bangla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 To co zawsze mnie najbardziej wkurzało, to fakt , że nie mogłem drawować niczego w danym obiekcie , który miał sprajta, bo wtedy jego sprajt stawał się przezroczysty Tylko chcialbym zwrocic uwage, ze napisanie na poczatku draw draw_self(); rozwiazuje problem poprzez narysowanie sprite'a. event_perform wykonuje wybrany event i to co jest w nim zawarte. Aby draw_text(mouse_x,mouse_y,"blablabla") zadziałało musisz mieć ten kod wpisany w draw obiektu. Nie możesz dopisać kodu do eventu za pomocą tej funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 nowy_user, tu i dużej mierze w innych tematach jest wszystko źle. Musisz wrócić do podstaw... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 20 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, rzeczywiście , myślałem że ten kod robi trochę coś innego. Thank you ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się