Cekol Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 zamierzam zrobić grę w 3D, ale taką dobrą :P. Robiłem i napotkałem głupawy problem,z fizyką. postać skacze(to umiem :D) i ma wskoczyć na klocek, i teraz: Klocek ma 2 zmienne: z zmax . Problem mam w tym aby postać jak była by wyżej od klocka(by miała większe zmax od klocka) to by mogła na nim stać i skakać dalej gdyby postać miała z pomiędzy z.klocka a zmax.klocka to by postać się odbiła od klocka. a jak by postać miała niższe z od z.klocka to by mogła przejść pod nim. ja pościągałem dużo przykładów z TGG Examples ale nic z tego nie zrozumiałem(bo tam wszystkie skrypty są tak 'oddzielnie') Proszę o pomoc,wybaczenie jeśli popełniłem błędy w pisowni. Zrozumieliście coś z tego ?? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Ja w golden curse zrobiłem tak. Jest zmienna global.wysokosc która odpowiada za 'z' postaci, później w kolizji z klockiem jest kod sprawdzający global.wysokosc, w zależności od wartości global.wysokosć, są inne zdarzenia. Nie wiem czy o to ci chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 http://forums.gamemaker.nl/index.php?showtopic=117085 i wszystko jasne :D omg :/ nie przeczytałem 1 posta :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 @Micanser: no właśnie oto mi chodzi, a mógłbyś mi powiedzieć jak ty to zrobiłeś tak dokładniej? :D @Pieter6: Bez przesady :blink: . aż takiej fizyki to ja nie potrzebuję :P chodzi mi tylko o podstawy. ktoś już zrobił taki przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 pewnie zaraz ci zapodam... http://www.t4online.com/home/download.php?view.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 to może tak: mam tu to co robię czyli narazie przerobiony przykład fpsa z strony głównej. https://gmclan.org/up808_11_fps01.html. i w tym przykładzie jest dodany taki klocek na który postać ma umieć wskoczyć na niego,skakać po nim,przejść pod nim i odbić się od niego gdy udeża o niego z boku. Pomużcie mi!! :crying: @Pieter6: to co podałeś to właśnie przykład z TGG Examples. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=3214 Jezeli to jest dla ciebie zbyt skomplikowane to >tu< jest okrojony silnik jednej mojej starej gry. Brakuje tam wykrywania 'sufitu'. P.S. w tym drugim wysokosci 'klockow' ustawiane sa w "creation code". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się