uzytkownik123 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Używam w swojej grze ruchu platformowego zrobionego na zasadzie jak w tym linku: Wszystkie obiekty poruszają się na tej samej zasadzie, obj_wall to przeszkoda, platforma ma w parencie obj_wall Obj_player ma w stepie: GML if place_meeting(x,y,obj_wall) {/*i tutaj że umiera*/} Mam problem z platformą. Porusza się ona pionowo. W momencie, kiedy platforma jedzie w dół, a my jesteśmy pod nią i skaczemy dochodzi do kolizji i bohater umiera. Jak zrobić, żeby w sytuacji, kiedy platforma zjeżdża w dół, pod nią jest bohater, który nie stoi na podłożu, bohater był przesunięty, tak żeby nie doszło do kolizji miedzy obiektami? Próbowałem z place_meeting, różnymi kolizjami, umieszczałem to w stepie, end stepie i begin stepie i nic, nie wiem dlaczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 GML if place_meeting(x,y-100,obj_sciana) //sprawdza czy 100 pixeli nad graczem jest obj_sciana {przesunięcie} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzytkownik123 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 no własnie to nie do końca takie proste. dodam że obiekty mają wymiary 32x32 i origin w punkcie centralnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzytkownik123 Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 za nic nie mogę się z tym uporać. bo rozumiem, że problem jest tego typy, że bohater sprawdza pozycję na sobą i jest ona wolna, platforma sprawdza pod sobą i jest wolna, więc nachodzą na siebie. Jak tego uniknąć? Że jeśli bohater nie ma gruntu pod nogami, to żeby go przesunęło w dół, a dopiero kiedy nie ma gdzie się podziać to ginie w wyniku kolizji?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Wklej kod gdzie masz te kolizje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się