Jarkoz94pl Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Może mi ktoś wytłumaczyć, czemu jednostki ZAWSZE wybierają jedne punkt do którego się udają? obiekt który wykonuje ten ruch to obj_enemyParent dodam że tym punktem jest (900, 500) (no y to około 500, tak +-30) var randy1 randy1=choose(100,200,300,400,500,600,700,800,900) if x > 900 { mp_potential_step_object(900,randy1,speed,obj_enemyParent) } else { speed = 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 "This function will return the same value every time the game is run afresh due to the fact that GameMaker: Studio generates the same initial random seed every time to make debugging code a far easier task. To avoid this behaviour use randomize at the start of your game" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 1. GML randomize() aby zmienić seed losujący 2. lepiej użyć GML irandom_range(1,9)*100; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarkoz94pl Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 No tak, wystarczy zapytać się innych i wszystko zdaje się być takie oczywiste (:. Dzięki edit: Po zaimplementowaniu kodu do gry oznajmiam, że kompletnie nic się nie zmieniło ale spróbuje jesze robiąc zmienną tymczasową. edit2: dałem funkcję zmiennej do eventu create i zdziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Wrzuć randomize na początku,zanim cokolwiek się będzie działo.Nie ma możliwości żeby to nic nie zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 technicznie rzecz biorąc SZANSA jest, że się nic nie zmieni :f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się