pawel1998no Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Zabijamy przeciwnika i z niego tworzą się dwa mniejsze klony. Chvialbym aby tworzenie klonów nie następowało odrazu po zabicu pierwszego przeciwknika tylko aby gdy to zabijemy po 2 sekundach tworzyły się jego klony. W jaki sposób mogę to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 GML //w create dajesz jakąs zmienna np klon=1 GML //w alarmie dajesz to samo klon=1 GML i w stepie dajesz if hp<=0 and klon=1 { alarm[0] = room_speed * 2 //2 sekundy klon=0 instance_create(x,y,obj_klon) instance_create(x,y+50,obj_klon) //+50 by nie wchodziły na siebie przy tworzeniu } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel1998no Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Zrobiłem tak jak napisałeś, lecz nie ważny czy wpisze room_speed * 2 czy * 10, klony pojawiają sie odrazu. I rzadko sie zdarza, ale zdarza się, że mogę zabic jednego z nich jednym uderzeniem, mając ustawiony atak na 1, i hp klonów na 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Ja bym to zrobił tak: 1.Zrób obiekt który będzie tworzył klony (np.obj_klon_maker) 2.W tym obiekcie w create GML alarm[0]=room_speed*2 3.W alarm[0] GML instance_create(x-10,y,obj_klon) instance_create(x+10,y,obj_klon) instance_destroy() 4.W obiekcie przeciwnika w kodzie który go zabija GML instance_create(x,y,obj_klon_maker) instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Kod Patryka jest dobry (chociaż ta zmienna klon chyba niepotrzebna) tylko, że ostatnie parę linijek muszą być w alarmie 0 wpisane GML (alarm0) klon=0 instance_create(x,y,obj_klon) instance_create(x,y+50,obj_klon) //+50 by nie wchodziły na siebie przy tworzeniu instance_destroy();//by zniszczyc tego podstawowego z którego wychodzą klony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel1998no Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Wybaczcie, ale to ciągle nie działa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Wybaczcie, ale to ciągle nie działa :/ Jaka jest twoja wersja gm'a ? Podeślij projekt,będzie łatwiej to rozwiązać komuś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się