boskipawlo Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Siemka mam mały problem. tworzę grę w Game Maker Studio i chciałbym zrobić animacje postaci, która ma po 4 klatki stania, 4 klatki chodzenia itd... niestety potrafię robić animację z jedną klatką do każdej akcji. w miarę możliwości prosiłbym o opisowy kod. PS: z GM Studio mam styczność od dwóch tygodni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Każdą animację dodaj jako oddzielny sprite. Sprite możesz zmienić za pomocą GML sprite_index = [tutaj nazwa sprite'a] lub klocka Change Sprite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boskipawlo Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 czyli zamiast image_index należy dać sprite_index? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 sprite z animacją zmieniasz tak: GML sprite_index = spr_animacja1; sprite_index = spr_animacja2; // zmiana animacji // a to jest prędkość odtwarzania animacji image_speed = 1; // normalna prędkość image_speed = 0.5; // o połowę mniejsza prędkość image_speed = 2; // 2 razy szybsza prędkośc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boskipawlo Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 dzięki za pomoc. szybkość animacji potrafiłem zmienić ;) ale z tym sprite_index bardzo mi pomogłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się