Skocz do zawartości

Problem z ekwipunkiem


Mleko

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! Chciałem stworzyć ekwipunek ale coś mi nie wyszło pomożecie?

 

 

Mam objekt oGUI a w nim;

 

Create:

GML
show= false;

 

 

Step:

GML
if keyboard_check(ord("E"))

{

show= true;

}

if keyboard_check_released(ord("E"))

{

show= false;

}

if show= true

{

image_alpha= 0.25;

}

if show= false

{

image_alpha= 0;

}

 

 

Draw GUI:

GML
if show= true

{

draw_set_font(FT1);

draw_set_colour(c_white);

draw_text(x+15,y+15,"Wood:"+string(global.itemwood))

draw_text(x+15,y+45,"Rock:"+string(global.itemrock))

 

draw_sprite(sGUI,1,x,y)

}

 

Gdy klikam E nie otwiera się ekwipunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Step:

GML
if keyboard_check(ord("E"))

{

show= true;

}

if keyboard_check_released(ord("E"))

{

show= false;

}

Tu jest twój problem.

Jednocześnie jeden po drugim ustawiasz zmienną show na true i od razu na false. Czemu? Bo Kod wykonuje się jeden po drugim. Gdy spełni się pierwszy warunek czyli wciśnięty klawisz E to ustawiasz zmienną na true, ale gdy puścisz ten klawisz to zmienna ustawiana jest na false.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...