Skocz do zawartości

Jak zoptymalizować grę 3D utworzoną w GM:S?


MetalowyNerd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zoptymalizować jakoś moją prostą prototypową gierkę, gdyż za bardzo mi się zacina, przez dużą ilość obiektów na "scenie". Domyślam się, że istnieją trzy sposoby, żeby tego dokonać:

 

1) rysowanie tylko tych obiektów 3D, które są w jakiejś określonej odległości od samego gracza (lub promieniu)

2) rysowanie tylko tych obiektów, które obejmuje FOV gracza

3) jedno i drugie xd

Nie wiem tylko, jak którykolwiek z tych punktów zastosować, bo nie mogę znaleźć żadnej funkcji, która by mi coś takiego umożliwiła. Chodzi mi po głowie zastosowanie distance_to_point, jednak musiałbym wtedy zastosować dezaktywację niepotrzebnych obiektów, a nie wiem, jak to będzie działało w przestrzeni 3D. Pozdrawiam i proszę o pomoc każdego, kto sobie z tym poradził :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...