Skocz do zawartości

Dźwięki odgrywają się kilka razy


Adriann

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie moje skarby:3

 

Dziś chciałbym zapytać was o coś z czym borykam się od zawsze a mianowicie jak prawidłowo powinienem zająć się problemem odgrywanego dźwięku kilka razy. Chodzi o sytuacje kiedy napiszę coś w stylu:

GML
if a=5 then audio_sound_play(sound01,0,0)

W tym momencie dźwięk odgrywa się wielokrotnie do czasu aż a nie zmieni wartości.

Zwykle dodawałem nowa zmienną na zasadzie:

GML
if a=5 && b=1

{audio_sound_play(sound01,0,0)

b=0

}

 

Ale to też nie działa idealnie, od czasu do czasu dźwięk i tak odegra się wyraźnie 2-3 razy.

Powiedzcie mi proszę jak powinienem się za to zabrać bo sam nie ogarnę -_-

 

(Temat dotyczy Game Maker Studio)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzać czy dźwięk już gra. I możesz robić to na dwa sposoby.

 

GML
if(!audio_is_playing(sound01)) {

audio_sound_play(sound01,0,0)

}

 

albo

 

GML (create)
s=-4
GML
if(!audio_is_playing(s)) {

s=audio_sound_play(sound01,0,0)

}

 

Różnica pomiędzy nimi jest taka że pierwszy sprawdza czy ten plik dźwiękowy jest odtwarzany. Drugi przykład zapisuje id dla dźwięku który teraz leci przez głośniki i sprawdza czy już się skończył odtwarzać.

Różnica jest taka że drugi sposób może być odtwarzany przez wiele instance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...