Adriann Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Witajcie moje skarby:3 Dziś chciałbym zapytać was o coś z czym borykam się od zawsze a mianowicie jak prawidłowo powinienem zająć się problemem odgrywanego dźwięku kilka razy. Chodzi o sytuacje kiedy napiszę coś w stylu: GML if a=5 then audio_sound_play(sound01,0,0) W tym momencie dźwięk odgrywa się wielokrotnie do czasu aż a nie zmieni wartości. Zwykle dodawałem nowa zmienną na zasadzie: GML if a=5 && b=1 {audio_sound_play(sound01,0,0) b=0 } Ale to też nie działa idealnie, od czasu do czasu dźwięk i tak odegra się wyraźnie 2-3 razy. Powiedzcie mi proszę jak powinienem się za to zabrać bo sam nie ogarnę -_- (Temat dotyczy Game Maker Studio) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Możesz sprawdzać czy dźwięk już gra. I możesz robić to na dwa sposoby. GML if(!audio_is_playing(sound01)) { audio_sound_play(sound01,0,0) } albo GML (create) s=-4 GML if(!audio_is_playing(s)) { s=audio_sound_play(sound01,0,0) } Różnica pomiędzy nimi jest taka że pierwszy sprawdza czy ten plik dźwiękowy jest odtwarzany. Drugi przykład zapisuje id dla dźwięku który teraz leci przez głośniki i sprawdza czy już się skończył odtwarzać. Różnica jest taka że drugi sposób może być odtwarzany przez wiele instance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Śmiga, dziękuję bardzo;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się