Qbi Wan Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Witajcie:) Jak w opisie: mam 2 obiekty: obj_camera Create Event: GML d3d_start(); Draw Event: GML d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000); d3d_draw_ellipsoid(10,10,10,10,10,10,-1,1,1,16); i obj_sphere Step Event: GML if keyboard_check(vk_up) yy+=5; if keyboard_check(vk_down) yy-=5; if keyboard_check(vk_right) xx+=5; if keyboard_check(vk_left) xx-=5; Draw Event: GML d3d_draw_ellipsoid(0,0,0,20,20,20,-1,1,1,16) Niby nic skomplikowanego, a jednak niczego nie widzę (mimo że wcześniej, jakieś 30 min temu, jakąś kulę widziałem) Co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 1 Czerwca 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 nie uzależniłeś wymiarów obiektu od x i y i chociaż zmieniasz koordynaty instancji, to sam model rysuje się zwyczajnie w (0,0). GML d3d_draw_ellipsoid(xx,yy,0,xx+20,yy+20,20,-1,1,1,16) tyle chyba powinno naprawić problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbi Wan Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 wkleiłem i nic :( Zignorujmy na razie tą klawiaturę i zróbmy tak żeby od razu po włączeniu było widać tą elipsoidę. Bo mam wrażenie że coś tu jest zepsute, tym bardziej że zanim wszystko zaczęło znikać nie robiłem żadnych znaczących zmian. No bo robię d3d_start() i d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000) czyli patrzę na środek wszechświata z góry z odległości 50) czyli jak robię d3d_draw_ellipsoid(-10,-10,-10,10,10,10,-1,1,1,8) czyli w środku wszystkiego tworzę kulę 20x20 to powinno być ją widać jak na dłoni, a tu nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Projekcję trzeba wywołać po rysowaniu wszelkich modeli. GML d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000); d3d_draw_ellipsoid(10,10,10,10,10,10,-1,1,1,16); ta kolejność nie jest poprawna. Najlepiej zrób sobie kamerę w obiekcie z dużym depth np 10000 i nie rysuj w tym obiekcie żadnych modeli, tylko samą projekcję. I przed projekcją wstaw draw_set_color(c_white); inaczej modele będą czarne. Ponadto jeżeli masz włączone ośwetlenie to też nic nie zobaczysz bez źródła światła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbi Wan Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Niestety nie dało to efektów :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Pokaż co teraz masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbi Wan Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 obj_camera Create Event: d3d_start(); Draw Event: d3d_draw_ellipsoid(-10,-10,-10,10,10,10,-1,1,1,8); d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 I przed projekcją wstaw draw_set_color(c_white); inaczej modele będą czarne. a z tym? czyli: GML d3d_draw_ellipsoid(-10,-10,-10,10,10,10,-1,1,1,8); draw_set_color(c_white); d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbi Wan Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Nic. Dalej szary ekran. Aktualnie "kod" wygląda tak: obj_camera Create Event: d3d_start(); Draw Event: d3d_start(); d3d_set_lighting(false); draw_set_color(c_white); d3d_draw_ellipsoid(-10,-10,-10,10,10,10,-1,1,1,8); draw_set_color(c_white); d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000); d3d_set_lighting wstawiłem tak na wszelki wypadek. nie działa zarówno z tym jak i bez tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 nie mozesz startować trybu 3D co klatkę gry. Wywal ten d3d_start z draw, a set lighting do create wstaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbi Wan Opublikowano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Dalej nic :( Create Event: d3d_start(); d3d_set_lighting(false); Draw Event: draw_set_color(c_white); d3d_draw_ellipsoid(-10,-10,-10,10,10,10,-1,1,1,8); draw_set_color(c_white); d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 A bo jeszcze musisz w create dac GML d3d_set_perspective(true) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbi Wan Opublikowano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Niestety, dalej nic :( Wysłać Ci ten projekt? EDIT: Nie mam GG, jak Ci to wysłać? XD prześlesz jakoś mail'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 No mozesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbi Wan Opublikowano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Nie chciałem podbijać, ale próbowałem inaczej się skontaktować... Jak Ci to wysłać? GG nie mam, a w PM nie można dodawać załączników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Masz 2 błędy. Po pierwsze w obiektach które mają odznaczone visible nie wykonuje się event Draw. A więc ani twoja kula nie mogła być narysowana ani twoja kamera. Bo w obu tych obiektach odznaczyłeś. I drugi, nie zdefiniowałeś tak zwanego Up wektora. To takie odniesienie pionu dla perspektywy. Są to argumenty x up, y up i z up w d3d_set_projection(); GML d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000); teraz będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbi Wan Opublikowano 15 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 COŚ widać :P Nie myślałem że "Visible" wpływa też na 3D, teraz będę pamiętał :) Wreszcie mam kulę na środku ekranu. Jednak ciekawi mnie ten element: Na szarej planszy w lewym-dolnym rogu ekranu pokazuje się ćwierć koła i nie wiem dlaczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 to jest ta kula którą rysujesz w draw camery, wywal to. Modele nie powinny być rysowane w tym samym obiekcie co projekcja bo się takie kwiatki dzieją. I obiektowi camery zwiększ depth np do 10000 bo musi być większy od depth obiektów, które rysują modele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się