peterz_pl Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Hej, W swojej grze posiadam kilka obiektów (niech będzie obj_costam), a każdy z nich jest ponumerowany zmienna. Czy można wyszukać (ustalić x i y) tego obj_costam, który posiada zmienną np. o wartości 2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Na myśl przychodzi mi coś takiego. To jest takie szukanie na siłę po wszystkich obiektach obj_costam ale lepszym rozwiązaniem jest zrobić ds_map do którego byś wsadził swoje obiekty i szukał je na podstawie klucza a nie zmiennej. GML var objID = noone; with ( obj_costam ) { if ( zmienna == 2 ) { objID = id; break; // koniec szukania jesli znalezliszmy szukany obiekt } } if ( objID == noone ) { // nie znaleziono obiektu obj_costam ze zmienna = 2 } else { // znaleziono obiekt obj_costam ze zmienna = 2 // a jego id jest zapisane w zmiennej objID } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Działa super ;) wyciągnę x i y i temat rozwiązany. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 A rozumiesz jak działa with chociaż? I dlaczego gdybyś usunął słówko var to by nie działało, nie znalazło by nigdy nic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się