Ogrodnik Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Siema, probuje napisac inventory, narazie chce zeby rysowało w linii x ilość slotów załóżmy 10 po czym obniżyć linię y by znów rysowało kolejne 10 slotów i tak dalej Problem polega w tym ze nie działa :/ Nie wiem co z tym zrobić moje skillsy są za małe, pomóżcie, nie wiem co z tym zrobić a bardzo chcę zrozumieć to. GML /// EQ zmienne max_slots = 15; // ilosc slotow invx = 48 // X inventory invy = 48 // Y inventory slotx = 48 // pozycja slota x sloty = 48 // pozycja slota y GML /// Draw var i = 0; var k = 1; var j = i; for (i = 0; i < max_slots; i+=1) { sloty = sloty * k; if j == 10 { j = 0; slot_x = 48; if j = 0 { k += 1; } } else { draw_sprite(spr_slot,0,slotx * j,sloty * k); slot[i,0] = slotx * j; // Pozycja x slota i slot[i,1] = sloty * k; // Pozycja y slota i draw_set_colour(c_white); draw_text(slotx * j,sloty * k,slot[i,0]); // debug 1 = y slota, 0 = x slota */ j+=1; } } Całość rysuje się po pewnym czasie od wystartowania zamiast odrazu po czym rysuje do 432 po czym ucina i reszta sie nie pojawia ani na prawo ani na dole poprostu znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Całość rysuje się po pewnym czasie od wystartowania zamiast odrazu może obiekt pojawia się dopiero po pewnym czasie? po czym rysuje do 432 po czym ucina i reszta sie nie pojawia ani na prawo ani na dole poprostu znika. tutaj nie rozumiem, musiałbyś pokazać narazie chce zeby rysowało w linii x ilość slotów załóżmy 10 po czym obniżyć linię y by znów rysowało kolejne 10 slotów i tak dalej GML for(i=0;i<=9;i+=1){ for(a=0;a<=3;a+=1){ draw_sprite(sprite,0,slotx+i*invx,sloty+a*invy) } } for(i=0;i<=29;i+=1){ draw_sprite(sprite,0,slotx+(i mod 10)*invx,sloty+(i div 10)*invy) } i mod 10 - reszta z dzielenia przez 10 i div 10 - dzielenie z zaokragleniem w dol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Trochę uprościłem, tylko dodaj w create ile ma mieć kolumn i wierszy. GML (DRAW) for(var i=0; i < kolumny; i++) { for(var j=0; j < wiersze; j++) { draw_sprite(spr_slot, 0, invx + slotx*i, invy + sloty*j); } } Edit: dla czego nie widziałem postu karolo wcześniej? Ps: karolo powinno być invx + slotx*i itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogrodnik Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Dzięki, rasuje sobie właśnie kodzik od Ediego i jak napotkam kolejny problem to pewnie sie odezwe, ale narazie wszystko działa tak jak ma :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogrodnik Opublikowano 18 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Ponawiam, probowalem bezskutecznie samemu, wiec siegam znowu po pomoc. nie potrafie wykorzystac dobrze teraz tego by zapisac sobie pare informacji o slotach w stylu x, y, nr slota przez dzialanie petli, rozumiem blad, nie potrafie go rozwiazac, help :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogrodnik Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 ponawiam prosbe o pomoc, naprawde siedziałem nad tym i nie potrafie sobie z tym sam poradzic, chociaż jakieś wskazówki, byłbym bardzo wdzięczny, chociaż żebym sensownie mógł przydzielić każdemu slotu jego własne x,y i jego numer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Ale przecież znasz x i y każdej komórki. Toż to przecież 3 linki kodu i nie potrafisz ich przeanalizować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się