Flame Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Witam, Wracam po dłuższej przerwie do GMa i odrazu mam problem :c. Chciałbym żeby fullscreen działał na każdej rozdzielczości więc używam do tego funkcji display_get_width() i ...height() a następnie ustawiam view z zebranych wcześniej informacji na temat rozdzielczości. Do ustawienia viewu korzystam z funkcji room_set_view i włączam view'a za pomocą room_set_enabled. Wiem, że te funkcje nie działają dla roomu w którym się znajdujemy dlatego ustawiam go w innym po czym przechodze do roomu gry "room_test". Tak wygląda kod: GML window_set_fullscreen(true); w=display_get_width(); h=display_get_height(); room_set_view(room_test,0,1,0,0, w, h,0,0, w, h,200,200,5,5, obj_character); room_set_view_enabled(room_test, true); room_goto_next(); moja rozdziałka to 1680x1050 a rozmiary roomu to 3k na 3k. Kiedy ustawiam swoją rozdzielczość w room editorze na wview, hview, wport i hport to wszystko ładnie działa. Jednak gdy robie to samo za pomocą kodu pojawiają się czarne pasy po bokach i nie mam pojęcia co źle robię i jak to naprawić. Dodam jeszcze dwa screeny : ustawiona rozdziałka z room editora: i z kodu: Jak widać wyżej kod który zamieściłem wcześniej powoduje, że obraz jest ściśnięty i występują czarne pasy po bokach ekranu. Pomocy... :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 W demach albo tutorialach dołączanych do GMa jest pokazana obsługa rozdzielczości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flame Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 W demach albo tutorialach dołączanych do GMa jest pokazana obsługa rozdzielczości. Wiem, próbowałem, bezskutecznie :| Gdybym rozumiał co się dzieje w tutorialu nie pisałbym tu :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 zmień w opcjach skalowanie z keep aspect ratio na full scale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flame Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Zmieniłem na full scale'a i teraz czarne pasy po bokach zniknęły. Jednak problem wciąż występuje bowiem wszystko jest zblurowane. Zauważyłem, że zależy to od wielkości pierwszego roomu od którego startuje gra. Gdy ustawiłem pierwszemu roomowi rozmiary 500x500 rozdzielczość mimo zachowania proporcji wyglądała jakbym miał ekran wielkości nokii 5510 xD a wyłączenie opcji "interpolate colors between pixels" powoduje że piksele są nierówne. Jedynie gdy ustawiłem moją rozdzielczość do rozmiarów pierwszego roomu w drugim roomie wszystko działao bez zarzutów tj. bez blura, bez pasów a kwadrat nie był prostokątem (czyli jak na pierwszym screenie z tego tematu) tutaj screen zblurowanej gry: O co chodzi ;-; ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flame Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 surface_resize naprawił problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się