Skocz do zawartości

Splash screen and Loading scree


Grandpa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Szczęśliwego Nowego roku wszystkim.

 

1. W starej wersji loading screen (progress bar) był w game settings teraz jak można go znaleźć ?

2. Loading screen. Czytałem na forum sposoby jakie są możliwe do ładowania ekranu. Mój problem, ponieważ jak po kliknieciu na klawisz start game zmienia na room_1, dopóki nie załaduje się room_1 cały czas na ekranie widać menu.(tyle ,że muzyka się zmienia na room_1). Jak zrobić to by wyglądało to w miarę czytelnie.

Z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2016_01_06.png

 

W miejscu tych czerwonych pól są przyciski, które znikają pod czas robienia print screena :mellow:

 

Co do loading screena. Jest kilka możliwości.

 

Po kliknięciu w przycisk start game, możesz ustawić jakąś zmienną loading na true, nastawić jakiś alarm na 1 step.

W drawie dodaj warunek if (loading = true) i tam daj to co ma się rysować jako wczytywanie np. czarne tło z napisem "Loading" na środku.

Teraz alarm. Jak alarm skończy odliczać to dopiero wtedy przejdź do następnego rooma.

 

Jak ten pomysł Ci nie pasuje to jest jeszcze jeden prostszy, ale bardziej prostacki :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wszystko ok tylko jeśli ja zrobie draw do next roomu to po zakonczeniu odliczania znów czeka na załadowanie się next room. Chodzi mi bardziej o ułatwienie ładowania objektów pomiędzy room. By FPS nie skakały odrazu do góry tylko spokojnie po kolei się wszystko wczytało.

Myślałem nad wstawieniem obj_level tak jak gdzieś na necie znalazłem :

 

GML
///obj_level - Create (Room Start)

loading_screen = 0;

alarm[0] = 2;

 

///obj_level - Alarm 0

... //place here your generating code

loading_screen = 0;

 

///obj_level - Draw

if loading_screen {

draw_set_alpha(1);

draw_clear($000000);

draw_set_color($ffffff);

draw_set_font(fnt_loading_screen_text);

draw_set_halign(fa_right);

draw_set_valign(fa_bottom);

draw_text(room_width-20,room_height-5,"Loading...");

}

 

 

Ale nie wiem co wstawić w ALARM by to działało ;/

 

Zależy mi na tym poniewaz mam jeden room wypełniony obj i niechciałbym z niczego tam rezygnować ( a room mi craszuje z powodu braku pamięci wirtualnej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli room masz zrobiony w edytorze to raczej nic z tym nie zrobisz. Jedyna możliwość to żebyś generował wszystko z kodu, wtedy możesz wykorzystać kod który przed chwilą podałeś a w alarmie rób generowanie poziomu(twórz wszystkie obiekty).

Będziesz też musiał mieć zmienną czy gra się aktualnie ładuje i wszystkie obiekty muszą mieć warunek że ich kod zacznie więc wykonywać dopiero kiedy będzie ustawione ze poziom się załadował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...