oLuju Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Mam 3 objekty: object1, object2 i object3. Chciałbym żeby object1 zmienił object2 w object3. Próbowałem używać takiego kodu: GML instance_change(object2, object3) ale nie działa. Czy jest jakiś inny kod to zmiany jakiegoś obiektu w inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 zmienić obiekt w inny, czyli, żeby w tym samym miejscu zamiast jednego obiektu pojawił się drugi? GML instance_create( object3, object2.x,object2.y); with(object2) instance_destroy(); może w innej kolejności argumenty trzeba podać, nie mam GMa na kompie, zeby sprawdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 ANtY trochę słabe rozwiązanie bo wykonają się eventy niszczenia i tworzenia. No chyba że wykonanie ich jest zamierzone. Wtedy to świetne rozwiązanie. Ja od siebie powiem że na 80% nie potrzeba żadnego zamieniania instance. oLuju co próbujesz zrobić? Prawie każdy problem możesz rozwiązać inaczej. Zmiana sprite? Wystarczy zmienić wartość image_index. Zmiana kierunku sprite? image_xscale=-1. Zrobienie transformacji dla bossa? Wystarczy zmienić kilka zmiennych. Noo... jeżeli chcesz np postawić na mapie zwłoki przeciwnika to wtedy warto podmienić instance tak jak pokazał ANtY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oLuju Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Threef powiem ci tak... gdy zaczynałem z gamemaker'em rzeczywiście tak robiłem. Nie używałem image_index tylko żeby zmienić sprite'a np.: na postaci tworzyłem duplikat i zmieniałem po prostu jego sprite na inny. Jednak teraz nauczyłem się że taka metoda jest po prostu głupia. Image_index załatwia całą sprawę. A wracając do tematu... chodzi mi zmianę obiektu w inny. Coś takiego da się wywołać za pomocą "klocków" w GM'ie ale ja nie chce (wręcz nie mogę) używać tej metody, chodzi mi o kod w GML który wykonuje dokładnie to samo co ten "klocek". ANtY ciekawe rozwiązanie by najpierw w miejscu object2 utworzyć object3, a potem object2 usunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 ale instance_change robi właśnie dokładnie to samo, co ten klocek, tylko musisz go użyć z with(object2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oLuju Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 OK, wszystko działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się