Skocz do zawartości

Ruch gilotynowy


pankracy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim

 

Zrobiłem sobie w grze gilotyne no i ostrze,które opada i podnosi się dałem

 

Vspd=4;

A na krawędziach końca gilotyny ustawiłem niewidzialne obiekty od których ostrze sie odbija,no w porzadku,ale chciałbym uzyskać inny sposób ruchu ostrza gilotyny,czyli jest ostrze na górze po chwili naturalnie opada i znów sie za chwile podnosi,czyli typowe zachowanie gilotyny i o coś takiego mi chodzi.

Ktoś z was wie jak to zrobić??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W górnym niewidzialnym obiekcie ustaw, że gilotyna ma czekać.

Zgaduję, że korzystasz z kolizji, więc w ostrzu w kolizji daj np vspd=0 i alarm[0]=x;

A w alarmie ustawiasz vspd=4 i tyle :)

 

 

 

 

Hmmm...bo tak mam dwa sprity jeden jest stały,a drugi to właśnie ostrze;)

w stałym nie mam nic;) a w ostrzu dałem vspd=4;

no i klocki,od których się odbija..

 

dobra to zrobie alarm i ustawie czas;) pokombinuje;)

 

dziękuj Boad;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W górnym niewidzialnym obiekcie ustaw, że gilotyna ma czekać.

Zgaduję, że korzystasz z kolizji, więc w ostrzu w kolizji daj np vspd=0 i alarm[0]=x;

A w alarmie ustawiasz vspd=4 i tyle :)

 

no dobra zrobiłem tak:

 

obj_ostrze_gilotyna

 

 

create

GML
vspd=0;

alarm[0]=3;

 

 

Alarm 0

 

GML
vspd=4;

 

 

 

Tylko teraz nie wiem..co wpisać w obiekcie niewidzialnym,żeby kazał czekać gilotynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim

 

Zrobiłem sobie w grze gilotyne no i ostrze,które opada i podnosi się dałem

 

Vspd=4;

A na krawędziach końca gilotyny ustawiłem niewidzialne obiekty od których ostrze sie odbija,no w porzadku,ale chciałbym uzyskać inny sposób ruchu ostrza gilotyny,czyli jest ostrze na górze po chwili naturalnie opada i znów sie za chwile podnosi,czyli typowe zachowanie gilotyny i o coś takiego mi chodzi.

Ktoś z was wie jak to zrobić??

 

 

 

Ech nie działa to jak trzeba..dalej mam ruch typu góra doł ,a nie gilotynowy:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

https://gmclan.org/up7193_12_gilotyna_by_czo_g.html

trzymaj kolego, zrobiłem dla Ciebie przykład. Nie wiem, czy o to Ci dokładnie chodziło, ale potłumaczyłem Ci tam dokładnie co się z czym je

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Dzięki wielkie za pomoc ;) zaraz zerknę;)

 

https://gmclan.org/up7193_12_gilotyna_by_czo_g.html

trzymaj kolego, zrobiłem dla Ciebie przykład. Nie wiem, czy o to Ci dokładnie chodziło, ale potłumaczyłem Ci tam dokładnie co się z czym je

 

Czołgu krymski zaczyna coś się dziać;) ale gilotyna tylko raz odpada i wraca do początkowego stanu,a potem już jest nieruchoma cały czas... na tym Twoim przykładzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, działa wszystko.

 

 

Dobra działa..

musiałem do obj_niewidzialnego dopisać zmienną spada=1;

teraz gilotyna działa.. jeszcze muszę ustawić odpowiedni alarm żeby się na chwilę zatrzymała uderzając o niewidzialny obiekt..

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...