Skocz do zawartości

Random wcale nie taki random.


Barsztik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

 

Szukałem na forum i w popularnej wyszukiwarce, ale nie znalazłem prostej odpowiedzi na moje pytanie, być może źle szukałem.

Jak przywołać liczbę pseudolosową?

(zaznaczam, że jestem laikiem kompletnym w zakresie GML, niemniej wiem, że GM tych liczb nie losuje tylko de facto podstawia do skomplikowanego wzoru z wieloma zmiennymi tak, że wynik jest b.trudny do przewidzenia, dlatego są to liczby pseudolosowe)

 

 

Nie zależnie czy użyję irandom(); random(); czy floor(random()); wynik mam zawsze ten sam przy kolejnych uruchomieniach.

 

Powiedzmy, że użyję kodu:

 

xx = irandom(room_width);

yy = irandom(room_height);

instance_create (xx, yy, obj_jakiśtam);

 

Przy uruchomieniu "gry" obiekt zawsze pojawia się w tym samym miejscu. Wydaje się być losowe, np x=125, y=532, ale jak wyłączę "grę" i odpalę jeszcze raz to wylosuje znów te same wartości. Jak wstawię room_restart() pod jakimś klawiszem, to każde kolejne wylosowane wartości będą takie same przy każdym uruchomieniu.

 

Np:

przy uruchomieniu x=125, y=532, wciskam "R" (room_restart), x=32, y=15, kolejnym razem x=342, y=197.

Niby losowo, ale zamknę "grę" uruchomię jeszcze raz i znów będą te same, "losowe" wartości po kolei.

 

Jak sprawić by losował różne wartości przy kolejnych uruchomieniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...