Cygnus Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Witam wszystkich... Narysowałem sobie wahadło i jest całym nie dzielonym wisi sobie na platformie ,która jest solidem.Chciałbym żeby się te wahadło poruszało w ruchu wahadłowym tak jak zegar...takie bujanie lewo prawo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Trochę mało napisałeś ale ruch wahadła najłatwiej odwzorujesz sinusem. Nie ważne na jaki sposób to robisz, ta jakoś uda Ci się to podpiąć pod twoje rozwiązanie. GML licznik+=0.3//Szybkość wahadła odchyl=22//Jak bardzo ma się odchylać image_angle=sin(licznik)*odchyl //albo //x=xstart+sin(licznik)*odchyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Z kolizjami będzie pewnie problem, bo obraca się tylko obrazek. Jak chcesz je wykrywać to zrób drugi sprite i niech to jest sama kula tego wahadła, nadaj go obiektowi i wyłącz visible. I teraz: Step GML licznik+=0.3//Szybkość wahadła odchyl=22//Jak bardzo ma się odchylać x=lengthdir_x(długość_wachadła,sin(licznik)*odchyl)+xstart y=lengthdir_y(długość_wachadła,sin(licznik)*odchyl)+ystart Draw GML draw_sprite_ext(ten_sprite_co_teraz,xstart,ystart-długość_wachadła,/*jakieś argumenty*/,image_angle,/*jakieś inne argumenty*/)//jak to wypełnić znajdziesz w dokumentacji</span> To powinno już mniej więcej ogarniać kolizję. Nie podałem całego kodu bo nie pamiętam, a dla ciebie też lepiej bo będziesz zmuszony rozumieć co robisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Yo kt, maska kolizji też się obraca. Da radę to zrobić bez kombinowania. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Nie no spokojnie chłopaki wystarczy mi normalny ruch wahadłowy;) lewo prawo;) huśtanie;) obiekt narysowałem jako jedną całość i cały ma się huśtać nie duł... dobra to tak w step daje step GML licznik+=0.4 odchyl=20 image_angle=sin(licznik)*odchyl ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Yo kt, maska kolizji też się obraca. Da radę to zrobić bez kombinowania. ;) Dobra chłopaki poradziłem sobie w create dałem jeszcze licznik=0; i teraz jest dobrze;) dzięki jeszcze raz za pomoc;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się