Cygnus Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Cześć wszystkim mam problem z strzelającym obiektem,a dokładnie armatką... Jest ona skierowana w lewą stronę no i za każdym razem jak na daną odległość podejdę bohaterem do niej,to Ona strzela w przeciwnym kierunku,a nie w kierunku bohatera.. jak zmienić ten kierunek? żeby tylko w stronę bohatera strzelała? o to kod obj_armatka STEP GML if distance_to_object(obj_player)<150 // wartosc w pikselach odleglosc { if( strzal ) { var i; i = instance_create( x, y, obj_pocisk );//tworzy pocisk i.speed = 10; //predkosc pocisku strzal = 0; alarm[0] = room_speed * 1; //Odleglosc w czasie w jakim ma strzelac pocisk } } CREATE GML strzal = 1; ALARM 0 GML strzal = 1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Musisz nadac kierunek pociskowi. Żeby strzelał w lewo daj po tworzeniu obiektu i. direction=180 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Najprościej. GML i.direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Dzięki chłopaki pomogło;) wystarczyło faktycznie dodać GML i. direction=180 Ten drugi kod to powodował,że zarówno z lewej jak i z prawej strony strzelała armata,a mi się właśnie rozchodziło z lewej i jest dobrze. A takie pytanie..jak bohaterem stanę z tyłu za armatką to chciałbym,żeby mimo to,że jestem z tyłu za nią,żeby w tym momencie armatka nie strzelała.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Jeśli gracz jest za armatką, czyli w prawo od niej to znaczy, że jego X jest większe od X armatki. Więc dodaj GML if( x>obj_player.x) //jesli x jest wieksze od x gracza if distance_to_object(obj_player)<150 // wartosc w pikselach odleglosc</span> EDIT: No i jeszcze nie chcesz żeby strzelało jak jesteś pod, lub nad armatką, więc możesz sprawdzić collision_line, albo porównywać Y. Ale to już swoją drogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 dzięki;) z tego kodu zrobić armatkę,której strzał nie wpływa na moja obecność w pobliżu tylko sobie czasowo ona strzela? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 wystarczy usunąć pierwszy if Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 wystarczy usunąć pierwszy if Już to zrobiłem i działa,dzięki;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się