Skocz do zawartości

Miksowanie animacji 2D - BlendN Animation Tree Node


Konrad-GM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jakiś czas temu zainteresowałem się silnikiem Godot. Kilka dni rozpoznania, badania przykładów Godota itd... Nadszedł czas, by coś swojego stworzyć i tutaj pojawia się kilka problemów, z którymi się aktualnie zmagam :v

 

1. Problem dotyczy blendingu dwóch animacji. Przypuśćmy, że mam dwie animacje w AnimationPlayer - 'idle' i 'run'. Dołączam AnimationPlayer'a jako 'master' do AnimationTreePlayer. Wszystko fajnie i wgl, animacja się przełącza, ale nie widzę, by był tutaj jakikolwiek blending animacji. Tzn. animacja się poprawnie przełącza gdy zmieniam wartość blendingu, tylko, że wygląda to 'skokowo', bez płynnego przejścia między animacjami. Każda wartość =/= 0 powoduje wspomniany przeskok.

 

Tutaj testowe animacje jak wyglądają:

aVwdd1p.giffscnFNm.gif

 

Drzewko blendingu animacji:

HAPpUHw.png

 

No i efekt działania AnimationTreePlayer-a:

SW868UH.gif

 

Zauważyłem też, że w przykładzie 3D używane są "Transform Track" do blendingu dwóch (i więcej) animacji, i tam to działa poprawnie. Czy "Normal Track"-i zostały na tym polu zapomniane?

 

Przypomnę, że w Node2D nie ma "publicznych" macierzy, by posłużyć się rozwiązaniem jak w 3D i użyć Transform Track-ów.

 

Ktoś może zna jakieś ludzkie rozwiązanie? Prosiłbym o podzielenie się własnym doświadczeniem :D

 

Kolejny problem już czeka na rozwiązanie, ale póki co, na razie implementuję kilka innych rzeczy.

 

Pozdrawiam :)

 

EDIT: Problem rozwiązany od wersji Godot 2.1. Cheers.

 

PS.

zYjSNqk.png

He he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...