Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Cześć wszystkim. Może wyjaśnię o co mi chodzi.Mam obiekty,które dają punkty czyli jabłuszka i inne tego typu pierdoły,no i mam tez monety,które dają życia po zebraniu określonej liczby monet. No i wcześniej stworzyłem dwie zmienne jedna global.pScore a druga global.coins wiadomo,żeby oddzielić punkty od monet.No i teraz celowo usunąłem zmienna global.coins bo chciałem w global.pScore uzyskać ten efekt,ze jak zbieram inne elementy niż monety to pkt mi lecą,ale żyć za to nie dostaję,ale jak zbiorę monety to punkty mi lecą i za określoną liczbę zebranych monet np 100 bo tak ustawiłem dostanę życie.Sęk w tym,że teraz tak mam,że obojętnie,czy zbiorę jabłuszka,czy monety,to po określonej liczbie zebranych dostaje życia,a ja chce tylko życia dostać po zebraniu monet a nie jabłek. o to mój kod obj_game_controller w Create GML global.pScore = 0; w Draw GUI GML draw_text(470,39,"$"+string(global.pScore)); a tu obj_jablka Create GML image_speed = 0.15; STEP GML if place_meeting(x,y,obj_player){ instance_destroy(); global.pScore += 100; } a tu kod z obj_monet CREATE GML image_speed = 0.15; STEP GML ///monety zebranie 100sztuk doda 1 zycie bohaterowi if( global.pScore >= 100 ) { global.pScore -= 100; global.life += 1; } if place_meeting(x,y,obj_player){ instance_destroy(); global.pScore += 1; } Game Maker Studio Pro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Wydzielić się nie da, musisz zrobić kolejną zmienną z kasą zebrana z monet. A przy wyświetlaniu po prostu dodawaj liczbę punktów zdobytych przez jabłka + liczba punktów zebranych przez monety. Może dasz jakiegoś screena z tego co robisz :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Wydzielić się nie da, musisz zrobić kolejną zmienną z kasą zebrana z monet. A przy wyświetlaniu po prostu dodawaj liczbę punktów zdobytych przez jabłka + liczba punktów zebranych przez monety. Może dasz jakiegoś screena z tego co robisz :-D Jasiu ok,wczrsniej mialem.osobno zrobiona zmienna global.coins wtedy bylo ok,ale szkoda,ze tego nie da sie zrobic w tej zmiennej global.pScore..Screena zapuszcze jak bede przy kompie;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Jasiu ok,wczrsniej mialem.osobno zrobiona zmienna global.coins wtedy bylo ok,ale szkoda,ze tego nie da sie zrobic w tej zmiennej global.pScore..Screena zapuszcze jak bede przy kompie;-) Nie da się wyciągnąć czegoś z liczby już określonej. Jak dasz 2+3. To już nie uda Ci się określić z czego składała się 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Nie da się wyciągnąć czegoś z liczby już określonej. Jak dasz 2+3. To już nie uda Ci się określić z czego składała się 5. Ok w takim razie pozostaje przy pierwotnej wersji dzięki Jasiu;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się