feedthezombie Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Witam serdecznie! Jestem amatorem i próbuję odtworzyć starą grę dyna blaster w GM. Poradziłem sobie z poruszaniem się postacią i stawianiem bomb. Po postawieniu odlicza się czas, po którym w miejscu bomby przełącza się animacja na wybuch. 1. Nie wiem, co zrobić, zeby ta animacja przeszła tylko raz, a potem znikła. 2. planszę mam podzieloną na kwadraty 32x32 i wiem jak zrobic animację tylko w tym polu co była bomba, to znaczy źródło wybuchu. a co zrobić, żeby ten wybuch gdzieś sięgał dalej i animacja wystawała na kratki w 4 kierunkach? Proszę o prosty język. :) Nie wiem dużo o GM, ale z programowaniem miałem dużo wspólnego, więc będę zadowolony jak przedstawicie mi Wasze logiczne sposoby jak to zrobić, nazwy funkcji, a z resztą chyba sobie poradzę. Problem mam taki że nawet nie wiem pod jakimi hasłami szukać różnych rzeczy. Z góry dziękuję za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Obiekty mają taki event jak "Animation ends" chyba w kategorii 'other' w nich możesz zrobić usuwanie wybuchu instance_destroy(). Bo jak rozumiem 1 kratka wybuchu to 1 obiekt? Co do wstawiania wybuchu na sąsiednich kratkach użyj pętli for a obiekty w niej postawisz za pomocą funkcji: instance_create() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
feedthezombie Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Taak, o to chodzi, świetnie :) Dziękuję bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się