Skocz do zawartości

bomberman, wybuch bomby


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Jestem amatorem i próbuję odtworzyć starą grę dyna blaster w GM.

Poradziłem sobie z poruszaniem się postacią i stawianiem bomb. Po postawieniu odlicza się czas, po którym w miejscu bomby przełącza się animacja na wybuch.

 

1. Nie wiem, co zrobić, zeby ta animacja przeszła tylko raz, a potem znikła.

2. planszę mam podzieloną na kwadraty 32x32 i wiem jak zrobic animację tylko w tym polu co była bomba, to znaczy źródło wybuchu. a co zrobić, żeby ten wybuch gdzieś sięgał dalej i animacja wystawała na kratki w 4 kierunkach?

 

Proszę o prosty język. :) Nie wiem dużo o GM, ale z programowaniem miałem dużo wspólnego, więc będę zadowolony jak przedstawicie mi Wasze logiczne sposoby jak to zrobić, nazwy funkcji, a z resztą chyba sobie poradzę. Problem mam taki że nawet nie wiem pod jakimi hasłami szukać różnych rzeczy.

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiekty mają taki event jak "Animation ends" chyba w kategorii 'other' w nich możesz zrobić usuwanie wybuchu instance_destroy(). Bo jak rozumiem 1 kratka wybuchu to 1 obiekt?

 

Co do wstawiania wybuchu na sąsiednich kratkach użyj pętli for a obiekty w niej postawisz za pomocą funkcji: instance_create()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...