Dester Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Pewnie większość osób domyśliła się już o co chodzi. Więc gui jest obiektem, event 'step': GML x = view_xview[0] y = view_yview[0] Chodzi o to, że gui wygląda jakby nie nadążało. ... ... ... ... > end of line Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Bo nie nadąża. Ten twój kawałek kodu wykonuje się przed "przeniesieniem" view, więc cały czas będzie jeden step wstecz. Dawno już nie robiłem tego w taki sposób bo istnieje masa o wiele lepszych rozwiązań (np.: Event GUI) ale wydaje mi się że jak wsadzisz te w Draw to będzie działać jak chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 22 Czerwca 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 ja tam zawsze to robie w drawie typu: GML draw_sprite( s_hpBar,-1, view_xview[0] + 10, view_yview[0] + 15 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Ale nawet jeśli zrobię to jako draw, to co z przyciskami? To muszą być obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Nie, nie muszą to być obiekty. Przycisk to po prostu sprawdzenie czy mysz jest na odpowiedniej pozycji i czy jest wciśnięty klawisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Nie, nie muszą to być obiekty. Przycisk to po prostu sprawdzenie czy mysz jest na odpowiedniej pozycji i czy jest wciśnięty klawisz. Będzie z tym dużo roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 GML (Draw albo Draw GUI) var spr=s_button//Sprite z grafiką buttona //Pozycja buttona var xx=20 var yy=20 var w=sprite_get_width(spr) var h=sprite_get_height(spr) if(mouse_check_button_pressed(mb_left) && point_in_rectangle(mouse_x,mouse_y,xx,yy,xx+w,yy+h)) { //Przycisk wciśnięty } draw_sprite(spr,0,xx,yy) Origin sprite ustawić na [0,0]. Dla Draw GUI trzeba robić inaczej. Nie można tam sprawdzać mouse_x / mouse_y. Trzeba display_mouse_get_x() / display_mouse_get_y() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 24 Czerwca 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 polecam: GML [...] xx = device_mouse_x(0); yy = device_mouse_y(0); if( device_mouse_check_button_pressed( 0,mb_left ) ) [...] wtedy działa też na ekranach dotykowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Nah, dla jednego palca na ekranie GM nie widzi różnicy pomiędzy tymi dwoma. Różnica jest właśnie ogromna przy evencie GUI bo tam pozycje wszystkiego są inaczej liczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się