Revael Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Problem polega na tym, iż z portalu niebieskiego teleportacja działa poprawnie (teleportacja do zielonego), ale z zielonego do niebieskiego już działać nie chce :/ (kod jest w objekcie do kontrolowania portali (to nie jest gracz)) GML //Green to Blue with(obj_player) { if place_meeting(x,y,obj_portal_green) && keyboard_check_pressed(vk_up) { if instance_exists(obj_portal_blue) { effect_create_above(ef_ring,obj_portal_green.x,obj_portal_green.y,0.6,c_green); with(obj_player) { x=obj_portal_blue.x y=obj_portal_blue.y } } } } //Blue to Green with(obj_player) { if place_meeting(x,y,obj_portal_blue) && keyboard_check_pressed(vk_up) { if instance_exists(obj_portal_green) { effect_create_above(ef_ring,obj_portal_blue.x,obj_portal_blue.y,0.6,c_blue); with(obj_player) { x=obj_portal_green.x y=obj_portal_green.y } } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Może nie wykrywa kolizji? Kod wydaje mi się dobry, więc to chyba jedyne rozwiązanie. Musisz sprawdzić wgl zachodzi kolizja między graczem a zielonym teleportem, przykładowo w ewencie kolizji zamknij grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 15 Maja 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 czemu podwójne with(obj_player)? GML with(obj_player) { x=obj_portal_green.x y=obj_portal_green.y } nie wystarczy GML x=obj_portal_green.x y=obj_portal_green.y ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Revael Opublikowano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Może nie wykrywa kolizji? Kod wydaje mi się dobry, więc to chyba jedyne rozwiązanie. Musisz sprawdzić wgl zachodzi kolizja między graczem a zielonym teleportem, przykładowo w ewencie kolizji zamknij grę. Kolizja się pojawia bo mam inny objekt do narysowania czegoś kiedy jest właśnie ta kolizja czemu podwójne with(obj_player)? GML with(obj_player) { x=obj_portal_green.x y=obj_portal_green.y } nie wystarczy GML x=obj_portal_green.x y=obj_portal_green.y ? Jednak wystarczy to tak jak mówisz, ale problem nie zniknął, dalej z zielonego nie można przejść do niebieskiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Popatrz. Nie ma żadnej blokady. Gracz wchodząc do zielonego portalu, przenosi się do niebieskiego. Następnie jest od razu teleportowany z powrotem. Polecam używać debugera i patrzeć co się dzieje krok po kroku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Revael Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Popatrz. Nie ma żadnej blokady. Gracz wchodząc do zielonego portalu, przenosi się do niebieskiego. Następnie jest od razu teleportowany z powrotem. Polecam używać debugera i patrzeć co się dzieje krok po kroku. Nie mam pojecia jak dziala debugger mode. Zrobilem zeby z niebieskiego do zielonego klikalo sie strzalke w dol i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Faktycznie nie ma blokady :D Reavel, możesz dodać dodatkową zmienną, aby czas sprawdzała, np: GML //Green to Blue with(obj_player) { if place_meeting(x,y,obj_portal_green) && keyboard_check_pressed(vk_up) && moze=1 { if instance_exists(obj_portal_blue) { effect_create_above(ef_ring,obj_portal_green.x,obj_portal_green.y,0.6,c_green); x=obj_portal_blue.x y=obj_portal_blue.y moze=0 alarm[0]=1 } } } //Blue to Green with(obj_player) { if place_meeting(x,y,obj_portal_blue) && keyboard_check_pressed(vk_up) && moze=1 { if instance_exists(obj_portal_green) { effect_create_above(ef_ring,obj_portal_blue.x,obj_portal_blue.y,0.6,c_blue); x=obj_portal_green.x y=obj_portal_green.y moze=0 alarm[0]=1 } } } i w alarm[0] ustawiasz moze=1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się