sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Witajcie drodzy programiści... Zwracam się do was z pewnym pytaniem otóż mam o taki licznik w create obiektu GML alarm [1]=5 czas=500 w alarm 1 GML czas -=1 alarm[1]=5 a w step GML if (czas<1) { instance_create(x,y,o_ekran_1) } I chodzi mi o to że chciałbym zrobić taki "zegarek" pojawiała by się liczba 500 i co alarm by się zmniejszała o 1 .. Mógłbym zrobić to robiąc 500 sprite-ów ale wiem że game maker jest wystarczająco rozbudowany aby ominąć takiej roboty... A więc pytam jak to zrobić??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tival Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 stwórz event draw a w nim GML draw_set_font(jakaś_czcionka) //ustawia czcionkę, musisz ją sobie zdefiniować w "fonts" draw_set_halign(fa_left) //Horizontal Align - czyli wyrównanie w poziomie (fa_left, fa_center,fa_right) draw_set_valign(fa_top) //Vertival Align - czylu wyrównanie w pionie (fa_top, fa_middle, fa_bottom) draw_set_color(c_white) //Kolor rysowania tekstu draw_text(X,Y, string(czas)) //Rysowanie odpowiedniego tekstu w odpowiednim miejscu draw_set_font(jakaś_czcionka) // To samo co wyżej, tylko trzeba pamiętać żeby zresetować ustawienia czcionki, w przeciwnym wypadku wszędzie zostanie użyta ta czcionka, draw_set_halign(fa_left) //To samo co wyżej draw_set_valign(fa_top) //... draw_set_color(c_white) //...</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Dzięki... Wszystko działa ale jeszcze pojawia się kwestia tego że ten licznik stoi w miejscu próbowałem na różne sposoby ale nic mi nie wychodzi. Chciałbym aby licznik podążał za bohaterem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Domyślam się, że używasz viewów. Musisz więc rysując uwzględnić pozycję viewa, popatrz na view_xview i view_yview. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Dzięki teraz wszystko działa ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się