Skocz do zawartości

sonicfanmilosz@o2.pl

Użytkownicy
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje

  • Team
    nie mam teamu ;(

Osiągnięcia sonicfanmilosz@o2.pl

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Hej! Mam takie pytanko bardziej z ciekawości niż z faktu wielkiego zapotrzebowania na zaimplementowanie tego elementu w mojej grze. Chodzi mi o wpisywanie imienia jak na przykład w "The Legend Of Zelda" (i w sumie masie innych gier) . Jak zrobić ,że w jednym polu wpisuje imię a później mogę wcześniej wpisane wyświetlać w innych miejscach???
  2. Wiem ,że pewnie to jest dla większości osób pryszcz no ale są takie lamy jak ja które nie umieją sobie poradzić. No dobra ale o co chodzi? Chodzi o to ,że porostu zmienna po zmienieniu rooma nie zachowuje się i ja rozumiem dlaczego tak się dzieje tylko nie umiem tego naprawić a więc proszę o pomoc.
  3. Niestety nadal nie działa :( . Mam oto taki kod. GML if(walka=7 and cooldown=0 and mouse_check_button(mb_left)) { cooldown=90//czas pomiędzy strzałami sprite_index = bochatyr_walka_4 instance_create(x,y,o_pocisk) speed=5 point_direction(mouse_x,mouse_y,x,y) alarm[0]=10 } cooldown=max(0,cooldown-1) direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); image_angle = direction Wpisałem tylko to co wydaje mi się za potrzebne do rozwiązania problemu bo kod jest dłuższy...
  4. Tak jak w tytule. Chodzi mi oto żeby bohater poruszał się w kierunku odwrotnym od ustawienia kursora myszy.
  5. Dzięki... Wszystko działa ale jeszcze pojawia się kwestia tego że ten licznik stoi w miejscu próbowałem na różne sposoby ale nic mi nie wychodzi. Chciałbym aby licznik podążał za bohaterem..
  6. Witajcie drodzy programiści... Zwracam się do was z pewnym pytaniem otóż mam o taki licznik w create obiektu GML alarm [1]=5 czas=500 w alarm 1 GML czas -=1 alarm[1]=5 a w step GML if (czas<1) { instance_create(x,y,o_ekran_1) } I chodzi mi o to że chciałbym zrobić taki "zegarek" pojawiała by się liczba 500 i co alarm by się zmniejszała o 1 .. Mógłbym zrobić to robiąc 500 sprite-ów ale wiem że game maker jest wystarczająco rozbudowany aby ominąć takiej roboty... A więc pytam jak to zrobić???
  7. Wiem ,że nikt nie zrobi za mnie wszystkiego i nie chcę żeby tak było. Ale no cóż wszystko ładnie pięknie tyle że ja nie wiem co to jest licznik (znaczy trochę wiem) a w dodatku nie mam zielonego pojęcia jak go zrobić.
  8. Mam problem... Obiekt o_kubek ma po upadku się rozwalić ale tylko po upadku z wysokości 5 kratek w roomie wielkości x 32, y 32. I własnie nie wiem jak to zrobić... Proszę o pokazanie mi łopatologicznie jak to się robi... :)
  9. obiekt 2 ma podążać za obiektem 1 ale obiekt 1 jeszcze nie powstał i wyskakuje błąd. Jak zrobić żeby obiekt 2 nie ruszał się dopóki pojawi się na planszy obiekt 1 a nie wyskakiwał błąd?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...