Radarow Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Witam po długiej przerwie powróciłem do game makera i powoli tworzę grę. Ostatnią z bardziej kłopotliwych jak na razie rzeczy to skok z dołu na platformę. Jest to gra dla 2 graczy więc podstawowy kod nie wchodził w grę więc znalazłem taki oto kod na oficialnym forum: GML if vspeed >= 0 //if the player is falling or standing on the platform { if !place_meeting(x,y,crosjump) //if you are NOT INSIDE crosjump { if place_meeting(x,y+vspeed+1,crosjump) //but you are about to fall into (or are standing on) crosjump { if !keyboard_check_pressed(vk_down) //so long as the down button is not pressed { vspeed=0; //stop falling gravity=0; //no, really, stop falling while(!place_meeting(x,y+1,crosjump)) //while the player is not making a pixel-perfect collision { y+=1; } //move another pixel down, until you collide with the platform perfectly } else //if the down button is pressed { gravity=0.7; //reset to your normal gravity factor as you listed above y+=1; //make extra sure you are inside the platform so that all the above code is skipped } } } } wciąż się uczę więc nie znam się na tym, ale ten kod najprawdopodobniej jest poprawny bo działa w mojej prostej starej gierce ale w tej już nie... Już nie mam pojęcia o co chodzi, kiedy wskakuje na platformę moja postać nic sobie z tego nie robi a w starej gierce wszystko działało. Kombinowałem z maskami i kolizją ale nic to nie daje. Jak będzie coś potrzebne to wkleję bo nie chce wrzucić czegoś niepotrzebnie żeby nie trzeba było scrollować całego tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Problem rozwiązałem sam. Dzięki za niezainteresowaniem się moim tematem :) Na serio dzięki bo przez to sam usiadłem do tego i coś wymóżdżyłem no i teraz czuje się jak jakiś mistrz gml'a B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 To jeszcze dopisz rozwiązanie problemu i przyszłe pokolenia będą miały łatwiej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Nie ma co pisać odpowiedzi bo problem leżał głęboko w mojej grze i raczej nikt oprócz mnie tego nie ogarnie a sam kod działa normalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się