Skocz do zawartości

Poruszanie się po kole


Rekomendowane odpowiedzi

Nadajesz mu prędkość, a potem w stałych odległościach czasowych zmieniasz jego kąt. Czyli

GML (create)
speed=2;

A następnie

GML (step)
direction++;

 

OK, a jaki jest promień tego koła i prędkość kątowa? No właśnie :P

 

Obczajcie to.

http://www.engineeringtoolbox.com/converti...tes-d_1347.html

x = r cos(?)

y = r sin(?)

 

Czyli mając kąt ? (phi) oraz promień r...

//create event
x_original=x;
y_original=y;
r=128;
phi=0;
phi_add=1; //dodaje jeden stopien na krok, czyli 60 stopni w ciagu sekundy (przy 60fpsach). moze byc dodatny lub ujemny

//step event
phi+=phi_add;

if phi>360
phi-=360;

if phi<0
phi+=360;

x=x_original+r*cos(degtorad(phi));
y=y_original+r*sin(degtorad(phi)); //zamieniamy stopnie na radiany (gdzie 360 stopni to 2*pi);

 

Nie sprawdzałem czy działa, więc masz szansę wysłać ten kod na dziewiczy rejs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...