Gibki Kaktus Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Nie mam pomysłu jaki algorytm napisać, czy cokolwiek zrobić, bez żadnych pathy, żeby obiekt poruszał się po ładnym kole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Nadajesz mu prędkość, a potem w stałych odległościach czasowych zmieniasz jego kąt. Czyli GML (create) speed=2; A następnie GML (step) direction++; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Nadajesz mu prędkość, a potem w stałych odległościach czasowych zmieniasz jego kąt. Czyli GML (create) speed=2; A następnie GML (step) direction++; OK, a jaki jest promień tego koła i prędkość kątowa? No właśnie :P Obczajcie to. http://www.engineeringtoolbox.com/converti...tes-d_1347.html x = r cos(?) y = r sin(?) Czyli mając kąt ? (phi) oraz promień r... //create event x_original=x; y_original=y; r=128; phi=0; phi_add=1; //dodaje jeden stopien na krok, czyli 60 stopni w ciagu sekundy (przy 60fpsach). moze byc dodatny lub ujemny //step event phi+=phi_add; if phi>360 phi-=360; if phi<0 phi+=360; x=x_original+r*cos(degtorad(phi)); y=y_original+r*sin(degtorad(phi)); //zamieniamy stopnie na radiany (gdzie 360 stopni to 2*pi); Nie sprawdzałem czy działa, więc masz szansę wysłać ten kod na dziewiczy rejs. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 lengthdir_x lengthdir_y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 No i zamiast cos(degtorad(phi)) można od razu dcos(phi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Hmm... A macie pomysł na poruszanie się z punktu x,y do punktu xx,yy po elipsie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się