Skocz do zawartości

Creation code roomu(GMS)


Rekomendowane odpowiedzi

Nie sądzę, ale za to możesz przekazać komuś, albo zrobić zmienną globalną dajmy na to:

GML
globalvar room0_twojazmienna;

albo przekazać:

GML
obiekt0.twojazmienna=0;

 

Ja creation code z regółu używam do tworzenia zmiennych globalnych, żeby nie upychać w jakimś obiekcie, albo jeżeli tworzę kodem obiekty i chce od razu im coś tam przypisać np.:

GML
(instance_create(irandom_range(0, 640), 0, oObiekt)).hp=random(299)

I tym podobne.

 

 

Ogółem nie rozumiem po co by Ci była zmienna przypisana do pokoju ;p

 

@e: Explosivo pierwszy ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie łatwiej zrobić je globalnymi?

To zależy jaki zasięg mają mieć zmienne, globalne będą miały zasięg na całą grę od ich zainicjowania czyli tworzymy zmienną w pokoju1 to w pokoju2 będziemy mogli ją modyfikować.

 

code that will be run at the start of the room, after the create event of all instances but before their room start event.

Czyli kod jest uruchamiany przed tworzeniem obiektów z tą wiedzą można zacząć świadomnie korzystać z Creation Code roomu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność, w razie gdybyś potrzebował wiedzieć:

 

1. Event "Create" w obiektach

2. Room Creation Code

3. Create instancji z room editora.

4. Event "Room Start" w obiektach

 

Kolejność wewnątrz listy w punktach #1, #3 i #4 zależy od Instance Order w room editorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...