Gibki Kaktus Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Nigdy się tym nie bawiłem i mam takie pytanie, jeśli do roomu dam jakąś zmienną. Dajmy na to blok=1. To jak(i czy wgl da się) wywołać ją z innego obiektu? Coś na ten przykład: GML if room0.blok=1 { costam=231231 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 nie łatwiej zrobić je globalnymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Nie sądzę, ale za to możesz przekazać komuś, albo zrobić zmienną globalną dajmy na to: GML globalvar room0_twojazmienna; albo przekazać: GML obiekt0.twojazmienna=0; Ja creation code z regółu używam do tworzenia zmiennych globalnych, żeby nie upychać w jakimś obiekcie, albo jeżeli tworzę kodem obiekty i chce od razu im coś tam przypisać np.: GML (instance_create(irandom_range(0, 640), 0, oObiekt)).hp=random(299) I tym podobne. Ogółem nie rozumiem po co by Ci była zmienna przypisana do pokoju ;p @e: Explosivo pierwszy ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 nie łatwiej zrobić je globalnymi? To zależy jaki zasięg mają mieć zmienne, globalne będą miały zasięg na całą grę od ich zainicjowania czyli tworzymy zmienną w pokoju1 to w pokoju2 będziemy mogli ją modyfikować. code that will be run at the start of the room, after the create event of all instances but before their room start event. Czyli kod jest uruchamiany przed tworzeniem obiektów z tą wiedzą można zacząć świadomnie korzystać z Creation Code roomu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Kolejność, w razie gdybyś potrzebował wiedzieć: 1. Event "Create" w obiektach 2. Room Creation Code 3. Create instancji z room editora. 4. Event "Room Start" w obiektach Kolejność wewnątrz listy w punktach #1, #3 i #4 zależy od Instance Order w room editorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Okej, wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się