Skocz do zawartości

Obliczanie boków w trójkącie prostokątnym


Rekomendowane odpowiedzi

BokB wychodzi bardzo mały

Tego jeszcze brakowalo zebym jakas glupote walnal.

 

Niech ktos przeczyta co napisalem i poprawi jeżeli coś źle napisałem, bo chyba zardzewiałem z tego.

 

Edit: Musisz zaczekac na odpowiedz kogos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trojkat.png

 

Znamy bok a, kąt prosty i kąt beta

GML
a=4;

prost=degtorad(90); //zamieniamy stopnie na radiany

beta=degtorad(55); //tu tak samo</span></span>

 

Z tych danych możemy wyliczyć bok b, bok c, i alfa

GML
b=sin(beta)*(a/cos(beta));

c=a/cos(beta);

alfa=pi/2-beta;

 

I teraz jak chcesz wyświetlać w grze wyniki to musisz spowrotem zamienić radiany na stopnie

GML
draw_text(x,y,string(radtodeg(prost)));

draw_text(x,y,string(radtodeg(alfa)));

draw_text(x,y,string(radtodeg(beta)));

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...